Η ελληνική ως ξένη γλώσσα: οι απόψεις των φοιτητών για τη διδασκαλία της γραμματικής και τη διόρθωση των λαθών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2021 (EL)

Η ελληνική ως ξένη γλώσσα: οι απόψεις των φοιτητών για τη διδασκαλία της γραμματικής και τη διόρθωση των λαθών (EL)

Ρατζένοβιτς, Άνκα
Ντμίτροβιτς, Ντίνα
Μιλόγιεβιτς, Ίβανα

The aim of this study is to present relevant scientific studies and students’ beliefs related to error correction and grammar instruction. For the purpose of the study students of the Department of Modern Greek Studies, Faculty of Philology, University of Belgrade responded to a questionnaire about the controversial role of grammar teaching and error correction. As a result of the analysis, it can be said that they believe that error correction can be beneficial for the process of grammar learning and that grammar has a significant role in language pedagogy. (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Greek as foreign language, grammar instruction, students’ beliefs, error correction (EL)


Ελληνική γλώσσα

2021-10-11


14ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας (EL)
14th International Conference on Greek Linguistics (EN)

14ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας; Πρακτικά του ΔΣΕΓ14; 1060-1070 (EL)
14th International Conference on Greek Linguistics; Πρακτικά του ΔΣΕΓ14; 1060-1070 (EN)

Copyright (c) 2021 14ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.