δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Emerging Adulthood and University students: the case of an Educational Greek Department
(EN)
RAIKOU, NATASSA
In this paper, we investigate the dimensions of emerging adulthood on teacher students and possible divergences to other disciplines. The research was conducted in 2020, with the participation of 206 students of the Department of Educational Sciences and Early Childhood Education at the University of Patras in Greece. The research tool was Arnett's IDEA questionnaire (Inventory of the Dimensions of Emerging Adulthood), adjusted by the researcher. The results confirmed the emerging adulthood characteristics of teacher students, nevertheless, interesting findings were also revealed. It seems that during their studies, teacher students progressively become more conscious, more realist, and more mature, meaning they move slowly towards adulthood.
(EN)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 2, N. 1 (2022); 1-12
(EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 2, N. 1 (2022); 1-12
(EN)
Copyright (c) 2021 Mediterranean Journal of Education
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.