Exploring early graders’ preconceptions about air within non-formal settings

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Exploring early graders’ preconceptions about air within non-formal settings (EN)

KORNELAKI, ATHINA CHRISTINA

The present paper is a meta-analysis of the implementation of the science education program “Thunderbolt hunt” at the Archaeological Museum of Ioannina. During this program students approach the concept of air through play-based actions. The goal of the paper is to explore first and second-grade primary students’ preconceptions about air and to classify them according to Laurandeau and Pinard’s categorization. Based on the results, students’ preconceptions about air are consistent with the literature’s, highlighting the importance of identifying and addressing students’ preconceptions in organized context. The present paper demonstrates students’ readiness to work on their preconceptions developing precursor models and moving from the everyday concepts towards more scientific. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Preconceptions, air, Archaeological Museum of Ioannina, pre-causal thinking (EN)


Mediterranean Journal of Education

Αγγλική γλώσσα

2023-01-01


Array (EN)

2732-6489
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 39-49 (EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 39-49 (EN)

Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.