δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Le point de vue des enseignants sur la place des niveaux de savoir dans le programme de chimie au Cameroun
(EN)
NGUETCHO, ERIC MARTIAL
MOLVINGER-VERGER, KARINE
This article explores the conceptions of ten Cameroonian teachers on the place of knowledge levels both in the chemistry curriculum in Cameroon and in their practices. We use the theoretical framework of levels of knowledge for the identification of conceptions. The methodological approach is based on a questionnaire addressed to high school chemistry teachers. We show that the levels of knowledge are partially controlled by the teachers, and that not all of them are aware of their importance in learning chemistry.
(EN)
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Conception, level of knowledge, teachers, program, learning of chemistry
(EN)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 50-62
(EL)
Mediterranean Journal of Education; Vol. 3, N. 1 (2023); 50-62
(EN)
Copyright (c) 2023 Mediterranean Journal of Education
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.