Μαθητοκεντρική προσέγγιση στην εξ αποστάσεως εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού JAVA

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μαθητοκεντρική προσέγγιση στην εξ αποστάσεως εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού JAVA

Λελάκης Αναστάσιος (EL)
Lelakis Anastasios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μαθητοκεντρική προσέγγιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της γλώσσας προγραμματισμού Java, λαμβάνοντας υπόψη την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξέλιξη των υπολογιστών και του Διαδικτύου έχουν οδηγήσει στη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Νέες τεχνολογίες όπως η ηλεκτρονική μάθηση και η χρήση των Web 2.0 εργαλείων έχουν επηρεάσει τον τρόπο εκπαίδευσης. Επίσης, ηλεκτρονικές πλατφόρμες και συστήματα διαχείρισης μάθησης υποστηρίζουν το έργο του εκπαιδευτικού, καθώς τον διευκολύνουν στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και στη διαχείριση ενός μαθήματος ανεξαρτήτως χώρου και χρόνου. Η εκπαίδευση του προγραμματισμού και πιο συγκεκριμένα της γλώσσας προγραμματισμού Java αποτελεί αντικείμενο σε αρκετά πανεπιστήμια, εκπαιδευτικούς φορείς και υπηρεσίες. Ο κατά εξοχήν τρόπος διδασκαλίας βασίζεται στην παρουσίαση διαφανειών και εξάσκηση μέσω ασκήσεων ακολουθώντας μία συμπεριφοριστική προσέγγιση. Η παρούσα εργασία κάνει μία εισαγωγή στις θεωρίες μάθησης, παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά των δασκαλοκεντρικών και μαθητοκεντρικών μεθόδων, αναφέρει εναλλακτικές μεθόδους για τη διδασκαλία του προγραμματισμού και περιγράφει πώς χρησιμοποιούνται οι Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση από απόσταση. Αξιοποιώντας σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και διδακτικές προσεγγίσεις καθώς και σύγχρονες τεχνολογίες προτείνει μία μαθητοκεντρική προσέγγιση για την από απόσταση μάθηση της γλώσσας προγραμματισμού Java. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσεται ένα εξ αποστάσεως μάθημα με τίτλο “Learner-Centered Java Education” το οποίο απευθύνεται σε ενήλικες που δεν έχουν εμπειρία στο προγραμματισμό. Η σχεδίαση του έχει υλοποιηθεί με στόχο ο εκπαιδευόμενος να βρίσκεται στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας και να έχει ενεργητικό ρόλο κατά την οικοδόμηση της γνώσης. Επιπρόσθετα, παρέχεται η δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο να παρακολουθήσει το μάθημα χωρίς να υπάρχει αυστηρή προσκόλληση σε προκαθορισμένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά ακολουθώντας τον δικό του ρυθμό. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του μαθήματος από πέντε ειδικούς της διδακτικής της Πληροφορικής και από τρεις εκπαιδευόμενους. Συμπερασματικά, το μάθημα ακολουθεί έναν μαθητοκεντρικό σχεδιασμό και προσφέρει ένα φιλικό και αποτελεσματικό περιβάλλον που ο εκπαιδευόμενος μπορεί σταδιακά να οικοδομήσει τις νέες γνώσεις. (EL)
This postgraduate thesis focuses on the student-centered approach to distance learning of the Java programming language, taking into account the integration of Information and Communication Technologies in the educational process. The evolution of computers and the Internet have led to the use of Information and Communication Technologies in the educational process. New technologies such as e-learning and the use of Web 2.0 tools have influenced the way we teach. Also, online learning platforms and management systems support the work of the teacher as they facilitate the creation of educational material and the management of a lesson regardless of space and time. Training in programming and more specifically Java programming language is applied in many universities and organizations as part of the course "Computer Science". The most common way of teaching is based on the presentation of slides and practicing through exercises which contains only behavioral elements. The present paper introduces learning theories, introduces the characteristics of teacher-centered and student-centered methods, describes alternative methods for teaching programming, and analyzes how ICTs are used in distance education. He then teaches an introductory course in Java programming language, “Learner-Centered Java Education”, which builds on the theory of constructivism, supports a learner-centered approach and relies on distance education. The course is aimed at adults with no programming experience. Its design has been implemented so that the learner is at the center of the learning process and has an active role in constructing knowledge. In addition, the learner is allowed to attend the lesson without strictly adhering to a predetermined curriculum but at his / her own pace. Finally, the course was evaluated by five “experts” in didactics of informatics and three trainees. The results revealed that the course follows a learner centered approach, provides a friendly learning environment and contributes to a constructive acquisition of new knowledge. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek
English




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)