Διαχείριση κρίσεων από φυσικούς κινδύνους στο Σχολικό περιβάλλον: Αξιολόγηση επιμορφωτικών δράσεων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαχείριση κρίσεων από φυσικούς κινδύνους στο Σχολικό περιβάλλον: Αξιολόγηση επιμορφωτικών δράσεων

Νικολόπουλος Βασίλειος (EL)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

2015


1. Στη παρούσα μελέτη έγινε προσπάθεια για: • Διερεύνηση των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα διαχείρισης κρίσεων από φυσικούς κινδύνους στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον. • Μεταφορά και προσαρμογή διεθνών πρακτικών αντιμετώπισης φυσικών κινδύνων στα ελληνικά δεδομένα, με έμφαση στα φυσικά φαινόμενα που πλήττουν εντονότερα τη χώρα. • Παρουσίαση μιας ολοκληρωμένης πρότασης ενός επιμορφωτικού προγράμματος μαζί με ένα σχέδιο για την αξιολόγηση του, που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στη δημιουργία ασφαλούς, θετικού και ποιοτικού σχολικού κλίματος. • Να μετουσιωθεί σε πράξη η «αρμονική σύγκλιση» των γνώσεων, πρακτικών και συμπερασμάτων από επιμέρους επιστημονικά πεδία, προς όφελος όλου του Σχολικού Πληθυσμού και της Κοινωνίας γενικότερα. 2. Στην εκπόνηση της μελέτης: • Χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια αυτοκαταγραφής για τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών. • Χρησιμοποιήθηκε η νομοθετική μέθοδος για τον τρόπο ανάλυσης των αποτελεσμάτων. 3. Τα κύρια αποτελέσματα – συμπεράσματα, συνοπτικά είναι: • Απαίτηση για στοχευμένα & επιμελώς σχεδιασμένα προγράμματα επιμόρφωσης. • Ανάγκη για ενίσχυση ετοιμότητας μελών της σχολικής μονάδας και ανάπτυξη σχεδίων δράσης. • Ανάγκη για Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και εργαλείων. • Τα προσόντα των εισηγητών/επιμορφωτών συντείνουν στο συνδυασμό θεωρητικού και πρακτικού υπόβαθρου με διαφορετική βαρύτητα σε κάθε στοιχείο, ανάλογα με τη θεματική περιοχή. • Προτίμηση επιμόρφωσης: Πρακτική άσκηση με εκπαιδευτικό υλικό εργαστηριακό και περιεχόμενο πρακτικό. (EL)
1. In this study, we attempted to: • Explore the knowledge, skills and attitudes of teachers in Primary and Secondary Education in issues of crisis management of natural hazards in the Greek school context. • To transfer and adjust international practices in addressing natural hazards to the Greek context, with special emphasis on the natural phenomena that have most afflicted the country. • To present a thorough teacher training proposal along with its evaluation scheme that can contribute to the creation of a safe, positive and quality school environment. • To achieve in action the harmonic convergence of knowledge, skills, practices and conclusions from individual scientific fields for the benefit of the school population and society in general. 2. In the preparation of the study, we used: • Self-recording questionnaires for the extraction of teachers’ opinions. • The nomothetic method for data analysis. 3. In brief, the main results – conclusions of the study are the following: • Demand for focused and thorough teacher training programmers. • Need for enhancing the readiness of school members and the development of action plans. • Need for developing educational material and tools. • Teacher trainers’ qualifications require a combination of theoretical and practical background, with different weight on each, depending on the thematic area. • Education preference: Rehearsal using training labatory material and practical content. (EN)


Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος » Τομέας Δυναμικής - Τεκτονικής - Εφαρμοσμένης Γεωλογίας
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.