Στην εποχή των «διαρθρωτικών αλλαγών», την ώρα που το σύνολο των υφιστάμενων κρατικών δομών βιώνει πρωτοφανείς μετατροπές, ο κρατικός διοικητικός μηχανισμός, μέσα από φιλόδοξες θεσμικές μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες, προσπαθεί να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών/καταναλωτών, όπως συνηθίζεται να ονομάζονται στα νέα δεδομένα του σύγχρονου μάνατζμεντ και της διακυβέρνησης.
Η εμπιστοσύνη αυτή είναι δυνατόν να ανακτηθεί μέσα από την ποιοτική αναβάθμιση του συνολικού συστήματος, κάτι που προϋποθέτει την αποδοτική και αποτελεσματική λειτουργική διεκπαιρέωση των υποχρεώσεων των φορέων που συναπαρτίζουν το δημόσιο τομέα. Επειδή όμως η συνολική διοικητική πραγματικότητα έχει αποδειχθεί, παρά τις αξιόλογες προσπάθειες της πλειοψηφίας των λειτουργών της, χώρος κυριαρχίας παθογενειών και ανάδειξης περιπτώσεων διαφθοράς, τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό – αποκεντρωμένο επίπεδο, έχουν θεσπιστεί δομές και πρωτοβουλίες εντός του χώρου του δημοσίου που σκοπό έχουν τον εντοπισμό των φαινομένων αυτών μέσα από το συστηματικό έλεγχο και την αξιολόγηση του έργου των φορέων και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπισή τους.
Η εργασία αυτή περιγράφει το αν και το κατά πόσον αυτός ο ιδιόμορφος εσωτερικός έλεγχος έχει συμβάλλει στην αύξηση της ποιότητας στη δημόσια διοίκηση μέσα από την αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς και κακοδιοίκησης.
(EL)
In the era of "structural changes", at the time when all the existing State structures experience unprecedented conversions, the State’s administrative mechanism, through ambitious institutional reform initiatives, tries to regain the confidence of the citizens/consumers, as it is usually called in the new modern management and governance.
This trust may be recovered through the qualitative upgrading of the total system, which requires efficient and effective functional execute responsibilities of agencies that make up the public sector. But, because the overall administrative reality has proven, despite the considerable efforts of the majority of employees of space domination, area of pathogens and highlighting cases of corruption, both in the central and the local level, have been established decentralized structures and initiatives within the area of Government aimed at identify these phenomena through systematic monitoring and evaluation of the employees and submit proposals for overcoming them.
This thesis describes if and whether this peculiar internal audit contributes to the enhancement of quality in public administration through dealing with the phenomena of corruption and mismanagement.
(EN)