Σχεδιασμός και αξιοποίηση ψηφιακών δομημάτων στη σωματιδιακή φυσική

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιασμός και αξιοποίηση ψηφιακών δομημάτων στη σωματιδιακή φυσική

Ασημακόπουλος Ζώης (EL)
Asimakopoulos Zois (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη δημιουργία νοημάτων με ψηφιακά εργαλεία που σχεδιάσαμε για τη σύγχρονη σωματιδιακή φυσική και βασίστηκαν σε σύγχρονες θεωρίες διδακτικής και παιδαγωγικής. Επιπλέον διερευνήθηκε η αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους, καθώς και η αλληλεπίδραση των μαθητών με τα ψηφιακά δομήματα. Πιο συγκεκριμένα εξετάστηκε α) Ποια νοήματα δημιουργούν οι μαθητές για τις έννοιες της σωματιδιακής φυσικής με το λογισμικό «Εξερευνώντας το νετρίνο», β) Οι αλληλεπιδράσεις των υποκειμένων της έρευνας με το λογισμικό που δημιουργήθηκε, ως προς τις λειτουργικότητες του, την επιφάνεια επαφής του και την ανατροφοδότηση που προσφέρει γ) Την αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους σε ένα πλαίσιο συνεργατικότητας όπου αξιοποιείται ο μικρόκοσμος αλλά και οι σύγχρονες θεωρίες παιδαγωγικής και διδακτικής. Με βάση τους τρεις αυτούς άξονες επιλέχθηκε μεθοδολογία έρευνας βασισμένη σε σχεδιασμό (design-based research). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Πλάκας. Ο χρόνος που αφιερώθηκε για τη διεξαγωγή της ήταν συνολικά έξι ώρες και σε αυτή συμμετείχαν δώδεκα μαθητές και μαθήτριες των Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γυμνασίου, χωρισμένοι σε τρεις μεικτές ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Μετά από την ποιοτική ανάλυση του περιεχομένου των διαλογικών αλληλεπιδράσεων των μαθητών (content analysis), διατυπώνονται συμπεράσματα σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας, καθώς και προτάσεις για περεταίρω βελτίωσή της. (EL)
The objective of this study was to investigate the generation of scientific meanings with the use of the digital tools designed for particle physics, based on modern pedagogical and didactical theory’s. Additionally we investigated the interaction between students as well as their interaction with the digital tools. More precisely we investigated: a) Witch meanings students generate related to the concepts of modern particle physics with the educational software «Investigating the netrinos», b) The interactions of the subjects of the research with the designed software, regarding its functionalities, interface and feedback, c) Interactions between students in a cooperative framework that exploits microworld and modern pedagogical and didactical frameworks. The research methodology adopted for the purpose of compliance with these three dimensions is design-based research. The investigation was carried out on three distinct phases at 1st Experimental secondary school of Plakas. The amount of time devoted for this investigation was six hours and the participants sample consisted of twelve students of the 8th and the 9th grade, divided into three mixed groups. In the last part of this thesis, after the qualitative analysis (content analysis) of interactive interaction of students, conclusions on the results are discussed, as well as the recommendations for the further development. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.