δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των αλλοδαπών
μαθητών στα σχολεία της Ελλάδας με αποτέλεσμα το θέμα αυτό να απασχολεί
ιδιαίτερα την κοινωνία. Ειδικότερα το τελευταίο διάστημα με την άφιξη των
μεταναστών στην χώρα μας τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της ένταξης των παιδιών
αυτών μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Οι Τάξεις Υποδοχής αποτελούν ένα θεσμό που
μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή. Το θέμα αυτό όμως δεν έχει
διερευνηθεί αρκετά σύμφωνα με έρευνες. Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί να
εξετάσουμε τις απόψεις των Σχολικών Συμβούλων σχετικά με την
αποτελεσματικότητα λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής. Το δείγμα αποτελείται από
έξι Σχολικούς Συμβούλους του Νομού της Θεσσαλονίκης. Το υλικό συλλέχθηκε
μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι
απαντήσεις των Συμβούλων υποδεικνύουν κάποιες δυσκολίες που αφορούν πολλούς
τομείς και παρακωλύουν την εφαρμογή αυτού του θεσμού. Όλοι οι Σύμβουλοι
υποστήριξαν πως είναι απαραίτητες μια σειρά από αλλαγές που θα βελτιώσουν και θα
βοηθήσουν την λειτουργία των τάξεων με απώτερο σκοπό οι αλλοδαποί μαθητές να
εμφανίζουν πιο θετικά αποτελέσματα.
(EL)
During the last years, the number of foreign pupils studying at Greek schools has been increasing at an increasing rate and this issue is of a particular concern for the local society. Most recently, due to the wave of immigrants arriving at our country, it’s imperative that we address the issue of the healthy incorporation of immigrant children within the Greek school environment. The institution of Reception Classes can help towards this direction. The matter in question hasn’t explored in depth, according to previous research. This thesis aims at examining the various views of the school counselors regarding to the effectiveness of Reception Classes. The research sample consists of six school counselors working in Thessaloniki prefecture and the material was collected via semi- structured interviews. According to the findings, the responses of the counselors questioned indicate some difficulties that affect many aspects and obstructs the operation of the institution. All counselors claimed that a series of changes that will improve the situation is necessary, the main objective of which should be the better performance of the foreign students.
(EN)
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.