Η ΚΑΛΛΙΕΡΓEΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ΚΑΛΛΙΕΡΓEΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε.

ΒΕΛΕΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (EL)
VELETIS KONSTANTINOS (EN)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

2018


Η διδακτορική αυτή διατριβή εξετάζει την έννοια της ιστορικής ενσυναίσθησης - η οποία ορίζεται ως η προσπάθεια για την κατανόηση του παρελθόντος μέσα από τις ενέργειες, τις πεποιθήσεις και τις συμπεριφορές των δρώντων ιστορικών προσώπων και περιλαμβάνει τις δεξιότητες εκείνες που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής, ώστε να προσεγγίζει με τη λογική, το συναίσθημα και τη φαντασία του θεμελιώδη στοιχεία του διαθέσιμου ιστορικού υλικού - καθώς και τις προϋποθέσεις για την καλλιέργεια της στην διδασκαλία της ιστορίας στην Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου. Επιπλέον στόχοι της διατριβής είναι, η παρουσίαση των κυριότερων θεωρητικών προσεγγίσεων για την ενσυναίσθηση, των μοντέλων διδασκαλίας της, οι τρόποι εισαγωγής των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, τα οφέλη από την τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τέλος η εννοιολογική αποσαφήνιση και η υλοποίηση (εφαρμογή στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου) ενός εκπαιδευτικού σεναρίου με την χρήση των Τ.Π.Ε. μέσα από το οποίο επιχειρείται να αναπτυχθεί η ιστορική ενσυναίσθηση και η εξαγωγή των αντίστοιχων συμπερασμάτων και προτάσεων. Τέλος, ο ουσιαστικός σκοπός της διατριβής είναι να δείξει πως μέσω της ιστορικής ενσυναίσθησης οι μαθητές θα είναι σε θέση να κατανοήσουν πληρέστερα το παρελθόν, να αναγνωρίσουν την αξία του μαθήματος της Ιστορίας, να μάθουν να σκέπτονται κριτικά καθώς μπορούν να γίνουν άτομα με ανεπτυγμένη δημιουργική και κριτική σκέψη ως αυριανοί δημοκρατικοί πολίτες. (EL)
This doctoral thesis examines the concept of historical empathy - defined as the effort to understand the past through the actions, beliefs and behaviors of the acting historical people, and includes the skills that the student must acquire in order to approach with logic, sentiment and imagination the fundamental elements of the available historical material - as well as the prerequisites for its cultivation in the teaching of history in the 5th Grade of the Primary School. Further objectives are, the presentation of the main theoretical approaches referring to empathy, its teaching models, the ways of introduction of ICTs in education and their benefits in the educational process and finally the conceptual clarification and implementation of an educational scenario with the use of ICTs with which it is attempted to develop historical empathy and formulate the corresponding conclusions and suggestions. Finally, the ultimate aim is to show that through historical empathy the students will be able to deeply understand the past, to recognize the significance and value of History, to learn to think critically as they will become people with developed creative and critical thinking, as tomorrow's democratic citizens. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » Τομέας Επιστημών της Αγωγης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)