Η απεικόνιση της μοιραίας γυναίκας (femme fatale) στην τέχνη του συμβολισμού. Κοινωνικές, ψυχαναλυτικές, φεμινιστικές ερμηνείες.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η απεικόνιση της μοιραίας γυναίκας (femme fatale) στην τέχνη του συμβολισμού. Κοινωνικές, ψυχαναλυτικές, φεμινιστικές ερμηνείες.

Γκουγιάννος Παύλος (EL)
Gkougiannos Pavlos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2019


Ο Συμβολισμός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κινήματα του ύστερου 19ου-πρώιμου 20ού αιώνα, κατά την διάρκεια του λεγόμενου "fin de siecle" (το τέλος του αιώνα) ή της "Belle Epoque" (της όμορφης εποχής). Ένα από τα συχνότερα θέματα απεικόνισης ήταν η μοιραία γυναίκα, γέννημα του Ρομαντισμού που γνώρισε μεγάλη αποδοχή κατά τον Συμβολισμό. Μοιραία γυναίκα χαρακτηρίζεται εκείνη που είναι εντυπωσιακά όμορφη, έντονα σεξουαλική, με αποτέλεσμα να αποπλανά κάθε άνδρα οδηγώντάς τον στην καταστροφή ή στον θάνατο. Συνήθως επιλέγονταν πρόσωπα από την μυθολογία ή την θρησκεία για να οπτικοποιήσουν την femme fatale, όπως η Εύα, η Σαλώμη, η Ιουδίθ και η Σφίγγα. Στην διπλωματική εργασία εξετάζονται τα έργα από με βάση τρεις άξονες: την νέα κοινωνική θέση της γυναίκας και την σύνδεση Νέας Γυναίκας και Μοιραίας Γυναίκας, τις ψυχαναλυτικές μελέτες του Freud, αλλά και γενικότερα έρευνες που αναδεικνύουν τις εσωτερικές διεργασίες της ανθρώπινης ψυχής και τέλος η φεμινιστική φιλοσοφία, ώστε να καταστεί σαφές πως η πατριαρχικά δομημένη κοινωνία προσπάθησε μέσω αυτού του εικαστικού μοτίβου να παγιώσει μια συγκεκριμένη εικόνα για την σύγχρονη γυναίκα. Στο τέλος εξετάζεται το ζήτημα της πρόσληψης της μοιραίας γυναίκας από την τέχνη του 20ού αιώνα. (EL)
Symbolism was one of the most important movements of the late 19th-early 20th century during the so-called "fin de siecle" (the end of the century) or "Belle Epoque" (the beautiful era). One of the most common imagery issues was the fatal woman, the birth of Romanticism, which was widely accepted in Symbolism.Fatal woman is the one who is impressively beautiful, sexually intense, and so seduces every man driving him to destruction or death. Typically persons from mythology or religion were chosen to visualize femme fatale, such as Eve, Salome, Judith and Sphinx.The diploma thesis deals with three axes: the new social position of woman and the association of New Woman and Fatal Woman, Freud's psychoanalytic studies, but also research in general that highlight the inner processes of the human soul and finally the feminist philosophy , in order to make it clear that the patriarchal structured society tried, through this visual motif, to consolidate a particular image of modern woman. Finally, the question of the recruitment of the fatal woman from the art of the 20th century is examined. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας » ΠΜΣ Ιστορίας και Αρχαιολογίας » Κατεύθυνση Ιστορία της Νεότερης Τέχνης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)