Οι Κοινωνικές Αναπαραστάσεις των παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄Δημοτικού για τον ξένο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι Κοινωνικές Αναπαραστάσεις των παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄Δημοτικού για τον ξένο

Ζυγογιάννη Αριάδνη (EL)
Zygogianni Ariadni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Στόχος της εργασίας είναι να αναφερθεί στην αναπαράσταση του «ξένου» από τα παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, με σκοπό να διαφανούν οι αντιλήψεις τους για τον «ξένο». Η έννοια του «ξένου» σχετίζεται με την ετερότητα και έχει λάβει αρνητικό πρόσημο. Σαν όρος αφορά περισσότερο την καταγωγή των ατόμων, αφού έχει συνδεθεί με την έννοια του τόπου, τα όρια ενός πολιτισμού και τις αντιλήψεις μιας κοινωνίας. Μέσα από την παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια καταγραφής των αντιλήψεων των παιδιών για τον «ξένο» με τη βοήθεια των παιδικών ιχνογραφημάτων και των συνεντεύξεων, προκειμένου να διαφανούν οι κοινωνικές αναπαράστεις του. Παρά την ύπαρξη κοινωνικών στερεοτύπων στις σύγχρονες κοινωνίες, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές του Δημοτικού δεν έχουν υιοθετήσει αρνητικές απόψεις για τους ξένους και αντίθετα παρουσιάζουν μια φιλική διάθεση απέναντί τους. (EL)
The aim of this thesis is to refer to the representation of the "foreigner" by the children of 5th and 6th grade primary school, in order to clarify their perceptions of the "foreigner". The concept of "foreigner" is related to otherness and has received a negative sign. As a term, it refers more to the origin of individuals, since it is connected with the meaning of place, the boundaries of a culture and the perceptions of a society. Through the present research, an attempt is made to record the perceptions of children about the "foreigner" with the help of children's drawings and interviews, in order to make his social representations transparent. Despite the existence of social stereotypes in modern societies, the research concluded that primary school students have not adopted negative views of foreigners and instead show a friendly attitude towards them. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.