Η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και συγκεκριμένα τα Κίνητρα και η Εργασιακή Ικανοποίηση αποτελούσαν ανέκαθεν ένα από τα σημαντικότερα θέματα του επιχειρηματικού κόσμου για την ανάπτυξη και την επιτυχία της επιχείρησης. Οι παράγοντες του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης μπορούν να καθορίσουν την απόδοση των εργαζόμενων. Για αυτό το λόγο, οι επιχειρήσεις εξελίσσουν το προσωπικό τους με μεθόδους, κίνητρα και τεχνικές παρακίνησης με σκοπό την απόλυτη οικονομική επιτυχία του οργανισμού.
Η Παρακίνηση, εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, επηρεάζεται από τις ιδιαιτερότητες του κάθε εργαζόμενου. Σημαντικές θεωρίες Παρακίνησης οδηγούν τον εργοδότη να κατανοήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά στην εργασία. Έτσι, πολλές επιχειρήσεις διακρίνονται από μία σειρά επιτυχημένων κινήτρων και μεθόδων παρακίνησης, όπως για παράδειγμα οι οικονομικές ανταμοιβές , η συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, η αναγνώριση, η συμμετοχή στα κέρδη της επιχείρησης και η επιβράβευση.
Στη παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται ανάλυση της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων με βασικές έννοιες, με ιστορική αναδρομή, με ανάλυση διαδικασιών (επιλογή υποψήφιων, αξιολόγηση προσωπικού, αμοιβές), στόχους του τμήματος και σχέση της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων με στελέχη γραμμής. Σημαντική αναφορά στις θεωρίες Παρακίνησης και Εργασιακής Ικανοποίησης καθώς και σε κίνητρα και τεχνικές.
Κύριος στόχος της εργασίας είναι η μελέτη περίπτωσης της εταιρείας ταχυμεταφορών UPS of Greece Inc., όσον αφορά την πολιτική της εταιρείας, την εταιρική κουλτούρα σε συνδυασμό με την παρακίνηση και την εργασιακή ικανοποίηση των εργαζομένων της, καθώς και τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού. Ο τομέας που επενδύει συνεχώς η εταιρεία είναι η ανάπτυξη της δυναμικής της και ο ανθρωποκεντρικός της χαρακτήρας.
Για τη διερεύνηση του βαθμού παρακίνησης και εργασιακής ικανοποίησης στη μελέτη περίπτωσης, ως μέθοδος έρευνας, χρησιμοποιήθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για το σχεδιασμό διοικητικών δράσεων και την απόδοση των εργαζομένων μέσω της παρακίνησης.
(EL)
Human Resources Management and specifically Incentives and Job Satisfaction, have always been one of the most important issues in the business world for the development and success of the company. Factors in the internal and external environment of the company can determine the performance of employees. For this reason, companies develop their staff with methods, incentives and motivation techniques aiming the ultimate economic success of the organization.
Motivation, an extremely difficult process, is influenced by the specific features of each employee. Important Motivation theories lead the employer to understand the human behavior at work. Thus, many companies are distinguished by a number of successful incentives and motivational methods, such as financial rewards, participation in decision-making, pleasant working environment, recognition, participation in the company's profits and reward.
In this thesis, is analyzed the Human Resources Management with basic concepts, with historical flashback, with the analysis of procedures (selection of candidates, staff evaluation, remuneration), objectives of the department and relationship of human resources management with line executives. Important reference to motivation and work satisfaction theories as well as to motivations and techniques.
The main objective of this thesis, is the analysis of the courier company UPS of Greece Inc., in terms of company policy, corporate culture combined with the motivation and work satisfaction of its employees, as well as the modern problems facing the Human Resources department.
An anonymous questionnaire was used to investigate the degree of motivation and job satisfaction in the case study as a research method. The conclusions of the survey can form the basis for the design of administrative actions and the performance of employees through motivation.
(EN)