Μελέτη περίπτωσης μαθητή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με υψηλές ικανότητες

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μελέτη περίπτωσης μαθητή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με υψηλές ικανότητες

Κωστή Φωτεινή (EL)
Kosti Foteini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Η παρούσα μελέτη περίπτωσης με επίκεντρο ένα μαθητή υψηλών ικανοτήτων στοχεύει στη διερεύνηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών χαρακτηριστικών ενός μαθητή με υψηλές ικανότητες στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναφέρεται σε προβλήματα συμπεριφοράς σε συνδυασμό με τις υψηλές ικανότητες, τις σχέσεις με συνομηλίκους και με άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και τις ενδεχόμενες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που θα συνέβαλαν στη συμπερίληψη των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Τέλος, γίνεται αναφορά στις αντιλήψεις και στο ρόλο των γονέων, υποενότητες οι οποίες συμπληρώθηκαν μέσω προσωπικών αναφορών της οικογένειας του μαθητή. Συγκεκριμένα, η μητέρα και ο πατέρας του μαθητή συμπλήρωσαν το Ερωτηματολόγιο χαρακτηριστικών των μαθητών που βασίζεται στην Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS) και το SDQ για γονείς (SDQ Caregiver), αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιήθηκε για το μαθητή. Συμπληρωματικά στοιχεία συλλέχθηκαν μέσω της ελεύθερης συνέντευξης με τη μητέρα του μαθητή. Αναφορικά με το μαθητή, η συλλογή των πληροφοριών πραγματοποιήθηκε με τη μορφή ελεύθερης συνέντευξης χρησιμοποιώντας μια κλίμακα αυτοαποτελεσματικότητας που βασίζεται στη Γενική Κλίμακα Αυτοαποτελεσματικότητας (Genaral Self Efficasy Scale) και το Ερωτηματολόγιο δυνατοτήτων και δυσκολιών (Strengths and Difficulties Questionnaire- SDQ). Από τα ευρήματα προέκυψε πως οι γονείς αναγνωρίζουν στο παιδί τους χαρακτηριστικά μαθητών με υψηλές ικανότητες. Ο ίδιος ο μαθητής αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητά του από τους συνομηλίκους του, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει δυσκολίες στις κοινωνικές του σχέσεις. Συζητούνται τα αποτελέσματα με τη διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία, με σκοπό τη στήριξη των μαθητών με υψηλές ικανότητες τόσο σε οικογενειακό, όσο και σε εκπαιδευτικό περιβάλλον. (EL)
The present case study aims to investigate the educational and psychosocial characteristics of a student with high abilities in Primary education. It also refers to behavioral problems, relationships with both peers and older people, and the educational interventions that could be proposed to include high ability students in the learning process. Perceptions and the role of parents were selected via parental reports. Specifically, student's mother and father completed the Student Questionnaire based on the Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students (SRBCSS) and the SDQ for Parents (SDQ Caregiver). Additional information was collected through a free interview with student's mother. Information regarding the student was collected via a free interview and also through a self-efficacy scale, based on the General Self-Efficacy Scale and the Questionnaire of Possibilities and Difficulties (Strengths and Difficulties- SDQ). The findings showed that parents recognize in their child his high abilities, while the student himself perceives his difference from his peers, which leads to difficulties in his social relationships. The present project findings are discussed in relation to possible effective educational interventions that respond to these students’ needs. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)