δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
From personalization to adaptivity - Creating immersive visits throughinteractive digital storytelling at the Acropolis Museum
Pujol, Laia
Katifori, Akrivi
Vayanou, Maria
Roussou, Maria
and Karvounis, Manos
Kyriakidi, Marialena
Eleftheratou, Stamatia
and Ioannidis, Yannis
Storytelling has recently become a popular way to guide museum visitors,
replacing traditional exhibit-centric descriptions by story-centric
cohesive narrations with references to the exhibits and multimedia
content. This work presents the fundamental elements of the CHESS
project approach, the goal of which is to provide adaptive,
personalized, interactive storytelling for museum visits. We shortly
present the CHESS project and its background, we detail the proposed
storytelling and user models, we describe the provided functionality and
we outline the main tools and mechanisms employed. Finally, we present
the preliminary results of a recent evaluation study that are informing
several directions for future work.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.