Η Ανεστραμμένη μάθηση στο περιβάλλον eClass

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Ανεστραμμένη μάθηση στο περιβάλλον eClass

Ελένη Μαρία (EL)
Σερπάνος Δημήτριος (EL)
Eleni Maria (EN)
Serpanos Dimitrios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Σύγχρονες τάσεις στη μάθηση και στη διδασκαλία δίνουν έμφαση στην αξιοποίηση υπολογιστικών και διαδικτυακών εργαλείων καθώς και σε μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις. Ο μαθησιακός σχεδιασμός αποτελεί πεδίο έρευνας με στόχο την ανάπτυξη εργαλείων που διευκολύνουν τον εκπαιδευτή στον σχεδιασμό και στην ανάλυση των διδακτικο-μαθησιακών δραστηριοτήτων στην κατεύθυνση τεχνολογικά υποστηριζόμενων μαθημάτων με καινοτόμα χαρακτηριστικά. Τα τελευταία χρόνια το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης-μάθησης εφαρμόζεται τόσο στη δευτεροβάθμια όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καταδεικνύοντας θετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και αξιοποιώντας τις διαδικτυακές τεχνολογίες για εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς με επίκεντρο τον μαθητή. Η παρούσα εργασία λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της διεθνούς βιβλιογραφίας, προτείνει ένα πλαίσιο εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης-μάθησης, εισάγοντας τρεις φάσεις με στόχο τη διερευνητική προσέγγιση στη γνώση, την εφαρμογή της γνώσης σε νοηματοδοτούμενα πλαίσια, καθώς και την εκλέπτυνση της γνώσης και την καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Για κάθε φάση προτείνονται ενδεικτικές δραστηριότητες και ο εκπαιδευτής μπορεί να επιλέξει τις επιθυμητές με βάση τους μαθησιακούς στόχους που επιδιώκει να πετύχει και τις μαθησιακές αρχές που θέλει να υπηρετήσει. Το προτεινόμενο πλαίσιο υλοποιήθηκε στο περιβάλλον eclass αξιοποιώντας τα παρεχόμενα εργαλεία και δίνοντας εναλλακτικές επιλογές για κάθε φάση. Τα αποτελέσματα της πειραματικής εφαρμογής που πραγματοποιήθηκε με στόχο την αξιολόγηση της λειτουργικότητας και ευχρηστίας της υλοποίησης στο περιβάλλον eclass καθώς και της επάρκειας του προτεινόμενου πλαισίου στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών, είναι ενθαρρυντικά και καταδεικνύουν τις εναλλακτικές που υποστηρίζονται στον μαθησιακό σχεδιασμό με βάση το μοντέλο της ανεστραμμένης μάθησης-τάξης. (EL)
Contemporary trends in learning and teaching focus on the use of computer-based and web-based tools as well as on student-centered approaches. Learning design is a field of research, aiming at developing tools that facilitate the instructor in the design and analysis of teaching and learning activities, in the direction of technology enhanced courses with innovative features. In recent years, the flipped classroom model attracts the attention of educators in different disciplines and different levels, revealing positive results in the educational process and taking advantage of current online technologies for student-centered educational designs. This thesis, taking into account the results of the relevant literature, proposes a framework for the formation and application of the flipped classroom model. The framework introduces three phases aiming at the exploratory approach to knowledge, the application of knowledge in authentic and meaningful contexts, as well as the refinement of knowledge and cultivation of metacognitive skills. Indicative activities are proposed for each phase and the instructor has the ability to select the desired ones based on the intended learning outcomes and the underlying learning principles. The proposed framework was implemented in the eclass online course management system using the provided tools and affording alternative options for each phase. The results of the experimental application, carried out in order to evaluate the functionality and usability of the implementation, as well as the adequacy of the proposed framework to meet the educational needs, are encouraging and acknowledge the alternatives supported in the learning design following the flipped classroom model. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών » Πληροφορική
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών » ΠΜΣ Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες » Κατεύθυνση / ειδίκευση Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)