Το μοτίβο του Έρωτα στις γκρεκάνικες δημιουργίες της Κάτω Ιταλίας και στο δημοτικό τραγούδι της Ηπείρου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το μοτίβο του Έρωτα στις γκρεκάνικες δημιουργίες της Κάτω Ιταλίας και στο δημοτικό τραγούδι της Ηπείρου

Κούτρα Υπαπαντή (EL)
Koutra Ipapanti (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η έρευνά μας έχει να κάνει με την ανάδειξη των κοινών στοιχείων μεταξύ του γκρεκάνικου τραγουδιού της Κάτω Ιταλίας και του δημοτικού τραγουδιού της Ηπείρου. Συναντήσαμε πολλά κοινά στοιχεία μεταξύ αυτών και σταθήκαμε περισσότερο στο μοτίβο του Έρωτα ως κοινό στοιχείο στη λυρική παραγωγή των δύο αυτών πολιτισμών. Παρατηρήσαμε πόσο οι Έλληνες της Ηπειρωτικής Ελλάδας μοιάζουν με τους Γκρεκάνους ξεκινώντας ακόμη από το μακρινό παρελθόν, όταν και οι δύο πολιτισμοί ασχολούνταν κατά κόρον με την καλλιέργεια της γης, όταν ξενιτεύονταν είτε για τον πόλεμο είτε για μια καλύτερη ζωή. Η κοινή πορεία οδηγεί και σε μια κοινή αντίληψη της πραγματικότητας που έχει σαν συνέπεια τη συνάφεια μεταξύ των δύο πολιτισμών. Εντύπωση προκαλεί το πόσο έντονα αυτοί οι άνθρωποι της Κάτω Ιταλίας κράτησαν στον πολιτισμό τους την Ελληνική φλόγα. Η θεματολογία των ποιημάτων-τραγουδιών τους συμπίπτει με αρκετά στοιχεία με τη θεματολογία των δημοτικών τραγουδιών. Και είναι ευνόητο αυτό γιατί ο τρόπος ζωής των δύο λαών είχε πολλά κοινά, τουλάχιστον στο παρελθόν, όταν ακόμη η οικονομία της Ελλάδας στηριζόταν στη γεωργία και την κτηνοτροφία. Η υψηλότερη τέχνη ο Έρωτας, μέσα από τα κοινά στοιχεία στο δημοτικό ηπειρώτικο και γκρεκάνικο τραγούδι όπως είναι τα μάτια, τα χείλη, τα στοιχεία της φύσης όπως το φεγγάρι και το ανεκπλήρωτο του έρωτα, τραγουδήθηκε συναρπαστικά και ανέδειξε τις ομοιότητες που χαρακτηρίζουν τους δύο αυτούς, φαινομενικά, διαφορετικούς πολιτισμούς. (EL)
Our research aims to highlight the common features of the Grecanico (Grico) songs of South Italy and the folk songs of Epirus. We found many common elements between the two and focused mainly on the motif of Love as a shared theme in the lyrical production of the two cultures. We noticed how the similarity between the Greeks of mainland Greece and the Grecans goes back to the distant past, when both cultures were mostly engaged in the cultivation of the land, and when they often had to leave their country to escape war or in search of a better life. They tread a similar path, which also leads to a shared perception of reality, resulting in a special closeness between the two cultures. It is impressive how determined these people of South Italy were to keep alive the Greek flame in their culture. The Grecanico music and Epirus folk songs have a number of features in common in their repertoire. This is completely understandable because the way of life of the Greeks and the South Italians was similar, at least in the past when the Greek economy was still based on agriculture and animal breeding. The two cultures expressed in their songs the highest art of Love with great excitement, and they both employed the elements of the eyes, the lips, and aspects of nature such as the moon and its unrequited love. The art of Love highlighted the similarities that characterize these two, seemingly different, cultures. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Ελληνορωμαϊκές - Ελληνοϊταλικές σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός » Ελληνορωμαϊκές - Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Ιστορία και Πολιτισμός

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.