δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Sprachmittlung im Fremdsprachenunterricht. Ein didaktisches Sprachmittlungsszenario am Beispiel von Märchen.
Είναι παραδεκτό πως η παγκοσμιοποίηση και η νέα ψηφιακή εποχή ορίζουν τη σύγχρονη κοινωνία ως πολυπολιτισμική. Επομένως το μοντέλο της ευρύτερης γλωσσομάθειας αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτητή είναι και η ανάγκη ανάπτυξης της διαμεσολαβητικής ικανότητας στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας.
Η έννοια της γλωσσικής διαμεσολάβησης σχετίζεται με την πολιτισμική επάρκεια, την επικοινωνία καθώς και την αλληλεπίδραση με τον ξένο πολιτισμό. Επιπλέον, η ένταξη της στο ξενόγλωσσο μάθημα ενισχύει το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα, γεγονός που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές διαστάσεις της διδακτικής πράξης. Τέλος , δεν προωθεί μια στείρα θεωρητική γνώση, αλλά ενισχύει την βιωματική επαφή με την ξένη κουλτούρα. Αυτός εξάλλου είναι ο στόχος της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.
Συγκεκριμένα στην παρούσα διπλωματική εργασία παραθέτοντας οι σχετικές γλωσσολογικές θεωρίες οι οποίες στην συνέχεια εφαρμόζονται μέσα σε ένα διδακτικό σενάριο σχεδιασμένο με μαθησιακές δραστηριότητες που ενισχύουν την ανάπτυξη της διαμεσολαβητικής ικανότητας με παράδειγμα τα παραμυθία.
(EL)
It is a common belief that globalization and the digital age define the modern society as multicultural. Therefore, not only the need of language learning is an imperative process but developing and cultivating the mediation skill is also demanded.
The concept of language mediation is related to cultural competence, communication as well as interaction with the foreign culture. Moreover, its inclusion in the foreign language course enhances students' interest in the course, which is one of the most important dimensions of teaching practice. Finally, it does not promote a sterile theoretical knowledge, but enhances experiential contact with the foreign culture. This is, after all, the aim of learning a foreign language.
Specifically, in this thesis, the relevant linguistic theories are mentioned which in the second part are applied within a teaching scenario with learning activities that enhance the development of mediative competence using fairy tales as an example.
(EN)
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Γερμανική Φιλολογία: Θεωρία - Εφαρμογές » Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και Διδακτικής
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.