Η έρευνα προσπαθεί να εξερευνήσει το ερώτημα τί συνιστά αποτελεσματική επαγγελματική εκπαίδευση εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα αυτής της πρωτότυπης ερευνητικής σύνθεσης βιβλιογραφίας από το χώρο της μάθησης και της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών είναι το Exploring DI Together (EDIT), ένα εξ αποστάσεως διαφοροποιημένο πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία που χρησιμοποιεί τις γνωστικές διαδικασίες της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού και στηρίζεται στο σχηματισμό μια εξ αποστάσεως ασύγχρονης Κοινότητας Πρακτικής έντεκα Ελλήνων καθηγητών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας. Το πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές της μετασχηματιστικής, της διαφοροποιημένης μάθησης και της μάθησης μέσω κοινοτήτων πρακτικής και ο τελικός σκοπός του ήταν η αλλαγή στάσης των καθηγητών. Είναι αξιολογική μελέτη περίπτωσης και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τρία ερωτηματολόγια στην αρχή, στη μέση και στο τέλος του EDIT, και τα σχέδια μαθήματος που σχεδίασαν οι καθηγητές στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος. Χρησιμοποιήθηκε τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων της περιγραφικής στατιστικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου, η οποία έδειξε ότι: α) το EDIT είναι ένα εγγενώς μετασχηματιστικό και σχολαστικά σχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών εστιασμένο στην κατανόηση, το οποίο κινητοποίησε εσωτερικά τους συμμετέχοντες μια αναπτυσσόμενης κοινότητας με πιεστικά χρονικά χαρακτηριστικά, β) αναπτύχθηκε η ανοικτότητα των καθηγητών προς τη διαφορετικότητα μετά το EDIT επιδεικνύοντας αυξημένη επίγνωση της διαφορετικότητας των μαθητών και αναλαμβάνοντας μεγαλύτερη ευθύνη για τη μάθηση των μαθητών τους, και γ) αναπτύχθηκε η ικανότητα των καθηγητών να σχεδιάζουν υψηλής ή μέτριας ποιότητας διαφοροποιημένα σχέδια μαθήματος. Συμπερασματικά, η έρευνα αποτελεί σημαντική συνεισφορά στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία σε επίπεδο θεωρίας, έρευνας και πρακτικής εφαρμογής.
(EL)
This study synthesized diverse research in the field of learning and teacher education in an attempt to explore what makes effective Teacher Professional Development (TPD) for Differentiated Instruction (DI). The result of the study’s original research syntheses involving the nature of DI, the necessary teacher competences, and the processes and conditions required for TPD on DI has been Exploring DI Together (EDIT), an online polyvocal transformative TPD program on DI using the Learning by Design (LbD) knowledge processes and grounded on the formation of an online asynchronous Community of Practice (CoP) of eleven Greek English as a Foreign Language (EFL) teachers. The ultimate aim of the program was teacher change building on transformative, differentiated and situated learning principles. The research design was that of an evaluative case study insider research. The data were collected from three questionnaires given at the beginning, in the middle, and the end of EDIT, and the learning elements the participants designed at the beginning and the end of the program. The findings of the descriptive statistical analysis and the qualitative and quantitative content analysis triangulated describing: a) EDIT as an inherently transformative intrinsically motivating program with a thoroughly planned meaningful curriculum focusing on understanding with frustrating time aspects and a developing online asynchronous community, b) teacher developing openness to diversity after EDIT exhibiting raised awareness of student diversity and assuming more responsibility for their learners’ learning, and c) teacher developed ability to design semi or high quality differentiated lesson plans. In conclusion, the study makes important contributions at the level of theory, research and practice in the area of TPD on DI.
(EN)