When the body says no: Moving the Medea Myth from Dissonance to Resonance

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



When the body says no: Moving the Medea Myth from Dissonance to Resonance

Κύρου Τάνια (EL)
Kirou Tanja (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Εξέταση τριών διασκευών της Μήδειας: «Demea» του Guy Butler, «The Hungry Woman» της Cherrie Moraga και «Medea, Queen of Colchester» της Marianne McDonald. Οι χαρακτήρες της Μήδειας σε αυτή τη μελέτη υπογραμμίζουν το ίδιο το σώμα ως τόπο αντιμαχόμενων ταυτοτήτων σε τρία έργα που ανακρίνουν τις συνθήκες που ώθησαν τη Μήδεια να πει όχι παρά να συναινέσει στις συνθήκες που της επιβλήθηκαν. Κάθε έργο εξετάζει ένα συγκεκριμένο ιστορικό, γεωγραφικό και πολιτιστικό πλαίσιο που αντιλαμβάνεται τη Μήδεια ως προς την περιθωριακή, εξόριστη ιδιότητά της ως γυναίκας και εθνοτικού Άλλου εντός του οικιακού χώρου και του έθνους-χώρου. Το ανήκειν βιώνεται μέσα σε έναν έμφυλο, φυλετικοποιημένο ή/και εθνικιστικό χώρο όπου το σώμα της Μήδειας είναι ένα διαλογικό κατασκεύασμα έτοιμο να καταρρεύσει ή να εκραγεί με τη ρήξη και την παραφωνία που δεν μπορεί πλέον να συγκρατήσει. Στόχος αυτής της μελέτης είναι να αποκαλύψει μέσα στο ρήγμα που παρουσιάζει η Μήδεια, εκείνους τους ενδιάμεσους χώρους όπου ο σωματικός πόνος μπορεί να οδηγήσει στην απελευθέρωση μέσω του δράματος. (EL)
An examination of three adaptations of Medea: "Demea" by Guy Butler, "The Hungry Woman" by Cherrie Moraga and "Medea, Queen of Colchester" by Marianne McDonald. The Medea characters in this study emphasise the body itself as the site of contending identities in three plays that interrogate the conditions that drove Medea to say no rather than acquiesce to the conditions imposed on her. Each play examines a certain historical, geographical and cultural context that apprehends Medea in terms of her marginal, exiled status as a woman and an ethnic Other within the domestic space and the nation-space. Belonging is experienced within a gendered, racialized, and/or nationalist space where the body of Medea is a discursive construct ready to implode or explode with the rupture and dissonance it can no longer contain. The aim of this study is to uncover within the breach that Medea presents, those interstitial spaces where bodily suffering may lead to liberation through drama. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Αγγλική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Αγγλικές Σπουδές: Λογοτεχνία και Πολιτισμός » Κατεύθυνση Αγγλόφωνη Λογοτεχνία και Πολιτισμός του 19ου και 20ου Αιώνα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.