Το θέμα της παρούσας μελέτης εμπνέεται και αγγίζει διαφορετικούς ιστορικούς χώρους, την ιστορία των συναισθημάτων, της οικογένειας, της νεότητας και του φύλου. Με κεντρικό σημείο ανάλυσης το ημερολόγιο της Beatrice Webb (1869-1882), εξετάζει τις οικογενειακές σχέσεις και τα συναισθήματα ενός κοριτσιού της ύστερης βικτωριανής περιόδου στο κοινωνικό περιβάλλον μιας βρετανικής αστικής οικογένειας. Συγκεκριμένα, αναλύει τις σχέσεις της Beatrice με τη μητέρα, τον πατέρα και τις αδελφές της, όπως αποτυπώνονται στο ημερολόγιό της, καθώς και τη διαδικασία συγκρότησης του εαυτού, τη διαδικασία ταυτοτικής της αναζήτησης μέσω του υλικού σημείου, μεταξύ 1869-1882, από την ηλικία των έντεκα ως την ηλικία των είκοσι τεσσάρων ετών.
Σκοπός της διπλωματικής μου εργασίας είναι η κατανόηση του συναισθηματικού περιβάλλοντος ενός κοριτσιού της βικτωριανής περιόδου, η ανάδειξη της βαρύτητας των οικογενειακών σχέσεων στη συγκρότηση του προσωπικού συναισθηματικού της αφηγήματος, ο ρόλος και ο τρόπος διαμόρφωσης της αυτοεικόνας μέσα από την ημερολογιακή γραφή, ενταγμένα στα εκάστοτε κοινωνικοοικονομικά, ταξικά και πολιτισμικά συμφραζόμενα. Τέλος, στόχος της μελέτης μου είναι η ανάδειξη του συναισθήματος της ενοχής, ως δομικού πολιτισμικά συστατικού των δυτικών κοινωνικών του 19ου αιώνα, και ειδικότερα της δυτικής νεωτερικής πυρηνικής οικογένειας.
(EL)
The main topic of this dissertation includes and is inspired by different fields of history, such as the history of emotions, of family, of youth and the history of gender. Having at the center of its analytical core the diary of Beatrice Webb (1869-1882), it investigates the family relations and the emotions of a young girl during the late Victorian period, inside the social environment of a British upper-middle class family. Specifically, it analyses the relationship between Beatrice and her mother, father and sisters, through her diary, as well as the process of creating the self, the process of self-identification via writing, during the years 1869-1882, from the age of eleven until the age of twenty-four.
The aim of my dissertation, is to understand the emotional environment of a young Victorian girl, to highlight the importance of her family relations in the formation of her personal emotional narrative, to highlight the role and the different ways of structuring the concept of self-image, through the act of writing a diary, considering the socioeconomic and cultural background of her family. Lastly, a significant part of my dissertation is to underline the emotion of guilt as an integral cultural component of the 19th century western societies, and particularly of western nuclear families.
(EN)