Συμπεριληπτικότητα και εμπορικές επωνυμίες : Η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συμπεριληπτικότητα και εμπορικές επωνυμίες : Η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών

Παναγουλοπούλου Ειρήνη-Αθανασία (EL)
Panagoulopoulou Eirini-Athanasia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της συμπεριληπτικότητας, της αποδοχής και της προώθησής της από τη μεριά των εμπορικών επωνυμιών, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχουν αυτές στους καταναλωτές και στις επιλογές τους. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι, αρχικά μέσω του θεωρητικού μέρους, να καταγράψει τις καταβολές της συμπεριληπτικότητας και αν αυτή αποτελεί ανάγκη τόσο για ολόκληρη την κοινωνία όσο για τους καταναλωτές και τις εμπορικές επωνυμίες, και γιατί. Στη συνέχεια, σκοπός του ερευνητικού κομματιού είναι να σκιαγραφήσει τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τη συμπεριληπτικότητα στις εμπορικές επωνυμίες και να αναδείξει αν σύμφωνα με αυτούς οι εμπορικές επωνυμίες την προωθούν με παρόμοιο ζήλο και συχνότητα όπως το κάνουν αντίστοιχες εμπορικές επωνυμίες στο εξωτερικό. Η συμπεριληπτικότητα επιλέχθηκε ως κύριο θέμα της παρούσας εργασίας διότι αποτελεί ένα μείζον κοινωνικό θέμα, κάτι που γίνεται φανερό τόσο από την παρατήρηση του καθημερινού βίου, όσο και από τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στα Μέσα Ενημέρωσης τα οποία προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες διάφορων εμπορικών επωνυμιών που μοιάζουν να έχουν αγκαλιάσει τη συμπεριληπτικότητα, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων χωρών του Δυτικού Κόσμου. Παρότι έρευνες παρόμοιες με την παρούσα που εξετάζουν το ζήτημα της συμπεριληπτικότητας των εμπορικών επωνυμιών έχουν διεξαχθεί πολλές φορές στο εξωτερικό, στην Ελλάδα φαίνεται να μην υπάρχει παρόμοιο ιστορικό. Κατά συνέπεια, η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να κάνει την αρχή ελπίζοντας να αποτελέσει ένα αξιόλογο εργαλείο για μεταγενέστερες έρευνες γύρω από το συγκεκριμένο θέμα στον ελληνικό χώρο. Ακριβώς όμως επειδή δεν υπάρχει ιστορικό παρόμοιων ερευνών για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, η έρευνα είναι αρκετά ευρεία, χωρίς περιορισμούς και εξειδίκευση σε δημογραφικά στοιχεία. (EL)
This dissertation aims to examine the issue of inclusivity, its acceptance and its promotion on the part of the brands, with any consequences they may have on the consumers and their choices. The main goal of this thesis is, first through its theoretical part, to note the origins of inclusivity and if it is a need for the entire society, as well as for the consumers and the brands, and why. Then, the research part’s aim is to outline the preferences of Greek consumers as far as inclusivity in brands is concerned and to prove whether according to them the brands in Greece promote it as much as they do abroad. Inclusivity was chosen as the main subject of this dissertation because it constitutes a major social issue, something that is obvious by simple observation of everyday life and also by the changes that are taking place in media which promotes products and services that appear to have embraced inclusivity, following the example of other countries of the Western World. Research like this one examining the issue of inclusivity by brands has been conducted may times abroad, however, Greece seems to not have a similar history. In consequence, this dissertation is making a start, hoping that it will constitute a worthwhile tool for future research around this topic in Greece. Because there is not a history of similar research for the Greek consumer audience though, this research is quite broad without any limitations or specializations on any population data. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης » Κατεύθυνση Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.