Οι μορφές και ο ρόλος της αφήγησης στην εμπειρία χρήσης εικονικών περιβαλλόντων, με εστίαση στα ψηφιακά παιχνίδια

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι μορφές και ο ρόλος της αφήγησης στην εμπειρία χρήσης εικονικών περιβαλλόντων, με εστίαση στα ψηφιακά παιχνίδια

Τόγιας Ιωάννης (EL)
Τόγιας Ιωάννης (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τη σύνθετη σχέση μεταξύ των αφηγηματικών μορφών και της εμπειρίας του χρήστη σε εικονικά περιβάλλοντα, με εστίαση στο δυναμικό τοπίο των ψηφιακών παιχνιδιών. Αποτελούμενη από τέσσερα κεφάλαια, η ερευνητική διαδρομή εκτυλίσσεται με την εμβάθυνση στα θεωρητικά θεμέλια της αφήγησης και της ψηφιακής αφήγησης, την εξέλιξή της στα βιντεοπαιχνίδια ανά τις δεκαετίες αλλά και την καταγραφή των διάφορων ειδών που συναντώνται σε αυτά. Επιπλέον, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα που προέρχονται από αξιόλογα βιντεοπαιχνίδια, μελετώνται τα εργαλεία και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία συναρπαστικών αφηγήσεων στο διαδραστικό μέσο. Η ενσωμάτωση ποικίλων παραδειγμάτων εμπλουτίζει τη συζήτηση, ρίχνοντας φως στη λεπτή αλληλεπίδραση μεταξύ των σχεδιαστικών επιλογών και της εμπλοκής των χρηστών. Μεθοδολογικά, η διατριβή υιοθετεί μια βιβλιογραφική ερευνητική προσέγγιση, συνθέτοντας τις υπάρχουσες γνώσεις και θεωρίες για την οικοδόμηση μιας ολοκληρωμένης κατανόησης του θέματος. Συνθέτοντας γνώσεις από ποικίλες πηγές, η έρευνα συμβάλλει στον ευρύτερο διάλογο για την ψηφιακή αφήγηση, παρέχοντας μια βάση για μελλοντικές μελέτες και πρακτικές εφαρμογές στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο των εικονικών περιβαλλόντων, ιδίως στο πλαίσιο των ψηφιακών παιχνιδιών. (EL)
This thesis explores the complex relationship between narrative forms and user experience in virtual environments, focusing on the dynamic landscape of digital games. Consisting of four chapters, the research trajectory unfolds by delving into the theoretical foundations of narrative and digital storytelling, its evolution in video games over the decades and by documenting the different genres found in them. Furthermore, through specific examples drawn from notable video games, the tools and techniques used to create compelling narratives in the interactive medium are studied. The inclusion of diverse examples enriches the discussion, shedding light on the subtle interplay between design choices and user engagement. Methodologically, the thesis adopts a literature-based research approach, synthesizing existing knowledge and theories to build a comprehensive understanding of the topic. By synthesizing insights from a variety of sources, the research contributes to the broader discourse on digital storytelling, providing a basis for future studies and practical applications in the ever-evolving landscape of virtual environments, particularly in the context of digital games. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης » Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.