Η παρούσα εργασία μελετά την ικανοποίηση των μαθητών λυκείου από το σχολείο, αποβλέποντας στην κατανόηση της οπτικής των μαθητών, δίνοντάς τους χώρο να εκθέσουν όσα τους ευχαριστούν αλλά και τους δυσαρεστούν. Η μελέτη του πεδίου κρίθηκε αναγκαία καθώς υπάρχει μικρός αριθμός ερευνών για αυτό σχετικά με το ελληνικό σχολείο. Για την έρευνα επιλέχθηκε ποιοτική μέθοδος με την υλοποίηση ημι- δομημένων συνεντεύξεων με 18 μαθητές ηλικίας 16 έως 20 ετών, αναφορικά με τα στοιχεία του σχολείου που τους ικανοποιούν, αυτά που τους απογοητεύουν, ενώ ακόμα ερευνήθηκαν οι απόψεις τους για τη προσφορά του σχολείου και τα στοιχεία αυτά που θα διαμόρφωναν ένα ικανοποιητικό σχολείο. Τα αποτελέσματα της έδειξαν ότι οι μαθητές είναι αρκετά δυσαρεστημένοι, περισσότερο από την ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών μέσω της παρακολούθησης φροντιστηριακών μαθημάτων, εντοπίζουν ελλείψεις στο ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα όπως αυτό διαμορφώνεται από τους εκπαιδευτικούς, τα διδακτικά αντικείμενα και την κοινωνική τους προετοιμασία ενώ παράλληλα κάνουν προτάσεις για βελτίωσή του, κυρίως με εκσυγχρονισμό της κτηριακή υποδομής, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, αλλαγές στις μεθόδους διδασκαλίας αλλά και ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Παρόλη τη γενική απογοήτευση των μαθητών, εντοπίζονται στοιχεία του σχολείου που κρίνουν ικανοποιητικά και θα διατηρούσαν ως έχουν.
(EL)
This thesis studies the satisfaction of high school students with school, aiming at understanding students' perspective, giving them space to expose what pleases and displeases them. The study of the field was deemed necessary as there is a small number of studies on it regarding the Greek school. For the research, a qualitative method was chosen by conducting semi-structured interviews with 18 students aged 16 to 20, regarding the elements of the school that satisfy them, those that disappoint them, while their views on the school's offer and those elements that would shape a satisfactory school were also investigated. Its results showed that students are quite dissatisfied, more than the need to meet educational needs through attending tutorial courses, identify shortcomings in the current educational system as it is shaped by teachers, their teaching subjects and their social preparation, while at the same time they make suggestions for its improvement, mainly by modernizing the building infrastructure, the introduction of new technologies, changes in teaching methods and renewal of teaching staff. Despite the general disappointment of the students, there are elements of the school that they judge satisfactory and would maintain as they are.
(EN)