Η Επίδραση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση του LEGO Education SPIKE Essential Set

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Επίδραση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση του LEGO Education SPIKE Essential Set

Σκουτέρη Βρησίδα (EL)
Skouteri Vrisida (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στη σύγχρονη εποχή, η παραδοσιακή μέθοδος διδασκαλίας δέχεται κριτική και χαρακτηρίζεται ως παρωχημένη, με την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα να αμφισβητεί την αποτελεσματικότητά της. Ταυτόχρονα, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ-21) της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη Δημοτική Εκπαίδευση προωθούν μια καινοτόμα προσέγγιση, καθώς εισάγουν τη μαθητοκεντρική θεώρηση του περιεχομένου, ενθαρρύνοντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση, τη μάθηση μέσω εξερεύνησης, τη μάθηση μέσω εργασιών, την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης παράλληλα με τη σχεδιαστική, τον πειραματισμό και την επίλυση πραγματικών προβλημάτων. Αυτοί οι στόχοι υπερβαίνουν το πλαίσιο της παραδοσιακής διδασκαλίας, και γι’ αυτό η προσέγγιση ST(R)E(A)M αναδεικνύεται ως απάντηση, ειδικά λόγω της διαθεματικότητας και της ολιστικότητας που τη διέπουν. Η παρούσα εργασία εξετάζει τον τρόπο αναπαράστασης ενός παραμυθιού από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄ και Βˊ Δημοτικού, χρησιμοποιώντας το LEGO® Education SPIKE™ Essential Set. Σκοπός της έρευνας, που διενεργήθηκε με είκοσι τέσσερις (24) μαθητές/-τριες της Βˊ Δημοτικού, είναι να διερευνήσει πώς αυτή η διαδικασία μπορεί να βελτιώσει τις κοινωνικές τους δεξιότητες και να τους/τις ενεργοποιήσει να αναπτύξουν σε δομημένο γραπτό λόγο την ιστορία που ακροάστηκαν. Οι συμμετέχοντες/-ουσες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν σε δύο ερωτηματολόγια, τα οποία συλλέχθηκαν με τη μορφή pre-test και post-test. Προτιμήθηκαν ερωτήσεις κλειστού τύπου, που εστίαζαν στο ενδιαφέρον των μαθητών/-τριών για το γλωσσικό μάθημα, τη σύνταξη κειμένων με δομή και τη δημιουργία ιστοριών, τη συνεργασία σε ομάδες, την αποκομιδή γνώσεων από τη δραστηριότητα με τα δομικά υλικά LEGO, καθώς και την κατανόηση του οπτικού προγραμματισμού. Η δομή της εργασίας περιλαμβάνει πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο του θέματος. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται λεπτομερώς η διαδικασία εφαρμογής της διδακτικής παρέμβασης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα και στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα τα αποτελέσματα αυτής. Το πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζει την έρευνα και παρουσιάζει τα συμπεράσματα που προκύπτουν. (EL)
In the contemporary era, traditional teaching methods are criticized and considered outdated, with the scientific and educational community questioning their effectiveness. Concurrently, the New Curriculum for the Greek Language and Information and Communication Technologies (ICT) in Primary Education promotes an innovative approach by introducing student-centered content, encouraging collaborative learning, exploration-based learning, task-based learning, the development of computational thinking alongside design, experimentation, and the resolution of real-world problems. These goals surpass the boundaries of traditional teaching methods, making the ST(R)E(A)M approach, especially due to its interdisciplinary and holistic nature, a suitable response. This research focuses on representing a fairytale from the «Anthology of Literary Texts A' and B' grades of Primary Education» using the LEGO® Education SPIKE™ Essential Set. The aim of the study, conducted with twenty-four (24) students from the B' grade of Primary Education, is to explore how this process can enhance their social skills and activate them to develop, in structured written form, the story they listened to. Participants in the research were required to respond to two questionnaires, collected in pre-test and post-test formats. Closed-ended questions were preferred, focusing on students' interest in the language lesson, text composition with structure, storytelling, collaboration in groups, knowledge acquisition from working with LEGO building materials, and understanding visual programming. The structure of the thesis comprises five chapters. The first chapter introduces the theoretical background of the topic. The second chapter provides a detailed description of the implementation process of the teaching intervention. The third chapter analyzes the methodology employed in the research, while the fourth chapter presents the research results through graphs. The fifth and final chapter summarizes the research and presents the conclusions drawn. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.