Οι απόψεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Οι απόψεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων
Ο θεσμός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων
συνιστά μια μεταρρυθμιστική προσπάθεια και μία καινοτομία με στόχο τη βελτίωση
της σχολικής μονάδας και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών μονάδων και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου παραμένει ως
σήμερα ένα ζήτημα που προκαλεί εντάσεις στο ανθρώπινο δυναμικό των σχολείων. Η
παρούσα ερευνητική μελέτη είχε ως στόχο τη διερεύνηση των απόψεων και των
αντιλήψεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής σχετικά με την ατομική αξιολόγησή
τους και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων στις οποίες
υπηρετούν. Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν συνολικά 118 εκπαιδευτικοί και το
ερευνητικό εργαλείο ήταν το ερωτηματολόγιο. Η ανάλυση των δεδομένων αποκάλυψε
ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων έχει θετική άποψη απέναντι στην αναγκαιότητα
της αξιολόγησης, με την προϋπόθεση ότι αυτή δεν θα επηρεάζει την επαγγελματική
τους εξέλιξη. Η πλειοψηφία θεωρεί ότι ο σκοπός της είναι ελεγκτικός ενώ
καταγράφηκαν ανησυχίες ότι η ατομική αξιολόγηση θα υπονομεύσει την αυτονομία
τους. Επιπλέον, έθεσαν τις απόψεις τους, οι οποίες είχαν ανομοιογένεια, σχετικά με
τους καταλληλότερους τρόπους αξιολόγησης και των αντιληπτών εμποδίων για την
εφαρμογή της. Συμπερασματικά, χώρα μας τόσο η εφαρμογή όσο και η αποδοχή της
διαδικασίας της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων έχει
ακόμη να διανύσει δρόμο.
(EL)
The institution of the evaluation of teachers and school units constitutes a reforming
effort and an innovation aimed at improving the school unit and the educational work
produced. The evaluation of educational units and the produced educational work
remains to this day an issue that causes tensions in the human resources of schools. The
aim of this research study was to investigate the opinions and perceptions of the
participating teachers of primary and secondary education in the Prefecture of Attica
regarding their individual evaluation and the evaluation of the educational work of the
school units in which they serve. A total of 118 teachers participated in the quantitative
research and the research tool was the questionnaire. The analysis of the data revealed
that the majority of the participants have a positive attitude towards the necessity of the
evaluation, provided that it will not affect their professional development. The majority
consider its purpose to be controlling while concerns were recorded that individual
assessment would undermine their autonomy. In addition, they expressed their views,
which were heterogeneous, about the most appropriate ways of evaluation and the
perceived barriers to its implementation. In conclusion, in our country both the
implementation and acceptance of the process of evaluating teachers and school units
still has a long way to go.
(EN)
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.