δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
"Αυτονομία σχολικής μονάδας και ο ρόλος του διευθυντή μέσα σε αυτό το πλαίσιο"
Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη σχολική αυτονομία και τον ρόλο του διευθυντή. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην εκπαιδευτική ηγεσία και τα στυλ ηγεσίας, ενώ αναφέρεται και ο ρόλος της διεύθυνσης στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας με την παράθεση των βασικών χαρακτηριστικών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και του ρόλου του διευθυντή σχολικής μονάδας στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, αναφέρεται η έννοια της αυτονομίας της σχολικής μονάδας καθώς και η θετική και αρνητική της επίδραση. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά σε συμπεράσματα σχετικών ερευνών από τον ελληνικό αλλά και τον διεθνή χώρο. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας πραγματοποιείται πρωτογενής ποσοτική έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών για την αποκέντρωση του συστήματος, την παιδαγωγική – διοικητική αυτονομία και την αξιολόγηση – λογοδοσία. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 223 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το σημερινό σχολείο δεν είναι αυτόνομο και επιθυμούν πρωτίστως περισσότερη αυτονομία του διευθυντή κυρίως σε ζητήματα οργανωτικά – διοικητικά και όχι παιδαγωγικά ή αξιολόγησης.
(EL)
This thesis studies the views of primary education teachers regarding school autonomy and the role of the principal. Initially, the paper mentions educational leadership and leadership styles, while the role of the director in the orderly operation of the school unit is mentioned, citing the main characteristics of the Greek educational system and the role of the school principal in Greece. Then, the concept of school unit autonomy is mentioned as well as its positive and negative effect. The theoretical part concludes with a reference to relevant research conclusions from the Greek and international fields. In the second part of the work, primary quantitative research is carried out with the aim of investigating teachers' opinions on the decentralization of the system, pedagogical-administrative autonomy and evaluation-accountability. The questionnaire was completed by 223 primary school teachers. As found by the research, the teachers consider that the current school is not autonomous and primarily wish for more autonomy of the director mainly in organizational-administrative matters and not in pedagogical or evaluation matters.
(EN)
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.