«Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας. Η αξιοποίηση της ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου στην τυπική εκπαίδευση»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας. Η αξιοποίηση της ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου στην τυπική εκπαίδευση»

Τσίλη Πολυτίμη (EL)
Tsili Polytimi (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Κάθε λαός, κάθε τόπος, έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που συνθέτουν την ιδιαίτερη ταυτότητά του , αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει και του προσδίδει μια ιδιαίτερη ταυτότητα, μια ιδιοπροσωπία. Τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά είναι αποτέλεσμα μακράς ιστορικής πορείας, για την εμφάνιση των οποίων συνετέλεσαν ιστορικοί, θρησκευτικοί και πολιτιστικοί παράγοντες. Για να μπορέσει επομένως ένας λαός να διατηρήσει την ιδιαίτερη ταυτότητά του , θα πρέπει να έχει συνείδηση της ιστορία και της παράδοσής του και να την κληροδοτεί από γενιά σε γενιά διαμορφώνοντας τον πολιτισμό του. Λαός που δεν έχει συνείδηση της ιστορίας και της παράδοσής του, κινδυνεύει να αφανιστεί, να χάσει την ιδιοπροσωπία του, να αλλοτριωθεί. Δομικό στοιχείο αυτής της ιδιοπροσωπίας αποτελεί και η θρησκευτική ταυτότητα ενός λαού, έτσι όπως αυτή διαμορφώθηκε στην εξελικτική ιστορική πορεία του. Επομένως, η θρησκευτική διδασκαλία με την έννοια της προσέγγισης των θρησκειών ως πολιτισμικά φαινόμενα και δομικά στοιχεία της ιστορίας της ανθρωπότητας αποτελεί μέσο συναρμογής της βραχείας με τη μακρά διάρκεια, αντίδοτο στην ανισορροπία μεταξύ χώρου και χρόνου. Όταν από την αλυσίδα της εθνικής και ευρωπαϊκής μνήμης απουσιάζει ο κρίκος της θρησκευτικής πληροφόρησης, τότε, εκτός των άλλων πολλά μνημεία του πολιτισμού καθίστανται ακατανόητα και χωρίς ενδιαφέρον. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τα ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά μνημεία, έθιμα και παραδόσεις ενός τόπου με πολύπλευρη παράδοση και να προτείνει τρόπους παιδαγωγικής και διδακτικής τους αξιοποίησης στην τυπική εκπαίδευση, με τη χρήση μεθόδων βιωματικής διδασκαλίας και χρήσης ΤΠΕ. Είναι γεγονός πώς η αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων διδασκαλίας, μετατρέπει τη μάθηση από παθητική σε ενεργητική διαδικασία, καθοδηγούμενη από τον ίδιο το μαθητή ο οποίος αποτελεί το «δρώντα» πρόσωπο. Η ένταξη μεθόδων όπως οι εκπαιδευτικές επισκέψεις , τα βιωματικά εργαστήρια, οι επισκέψεις ειδικών, η αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση, αναδεικνύει τη θέση του σχολείου ως μέσο της κοινωνικής πραγματικότητας και οδηγεί τους μαθητές στην κατάκτηση της γνώσης μέσω βιωματικών πολυαισθητηριακών δραστηριοτήτων. (EL)
Every nation, every place, has certain characteristics that compose its unique identity, what makes it stand out and gives it a distinctive personality. These particular characteristics result from a long historical journey, influenced by historical, religious, and cultural factors. In order for a nation to maintain its unique identity, it should have an awareness of its history and traditions, passing them down from generation to generation, shaping its culture. A nation that lacks awareness of its history and traditions risks fading away, losing its uniqueness, and becoming alienated. An essential element of this uniqueness is the religious identity of a people, as it has evolved in their evolutionary historical path. Therefore, religious education, in the sense of approaching religions as cultural phenomena and structural elements of human history, serves as a means of connecting the short term with the long term, a remedy for the imbalance between space and time. When the link of religious information is absent from the chain of national and European memory, many cultural monuments become incomprehensible and uninteresting. The purpose of this research-work is to highlight the historical, religious, and cultural monuments, customs, and traditions of a place with a multifaceted tradition and to propose ways of their pedagogical and didactic utilization in formal education, using experiential teaching methods and ICT. It is a fact that the use of experiential teaching methods transforms learning from a passive to an active process, guided by the student who becomes the 'acting' person. The integration of methods such as educational visits, experiential workshops, specialist visits, and the use of art in education highlights the role of the school as a means of social reality and leads students to acquire knowledge through experiential multisensory activities." (EN)

Θρησκεία

Θρησκεία (EL)
Religion (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θεολογική » Τμήμα Θεολογίας » ΠΜΣ Η Θεολογία στον Σύγχρονο Κόσμο » Κατεύθυνση Θεολογία, Εκπαίδευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.