Στη σύγχρονη μετανεωτερική παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, παρόλο που κρίνεται
αναγκαία η ουσιαστική αλληλεπίδραση και συνεργασία με τους άλλους, παρατηρείται
δυστυχώς έντονος ανταγωνισμός και ακραίος ατομικισμός, τα αποτελέσματα των
οποίων είναι καταστροφικά. Προκειμένου να σταθεί μία κοινωνία, να ανταπεξέλθει
κάθε άνθρωπος στις σύγχρονες απαιτήσεις και να αισθανθεί ολοκληρωμένος και
μέλος ενός υγιούς συνόλου, χρειάζεται να αναπτύξει τις διαπροσωπικές του
ικανότητες. Βασικότερη επιδίωξη λοιπόν της εκπαίδευσης που διαμορφώνει τους
αυριανούς μας πολίτες, χρειάζεται να είναι η ενίσχυση της διαπροσωπικής
νοημοσύνης των μαθητών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εντοπίσει αν, κατά
πόσο και πώς οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναπτύσσουν τη
διαπροσωπική νοημοσύνη των μαθητών τους αξιοποιώντας συγκεκριμένα το μάθημα
της Νεοελληνικής Γλώσσας. Για την καλύτερη προσέγγιση του θέματος επιλέχθηκε η
ποσοτική μεθοδολογία και ως εργαλείο έρευνας χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια
που είχαν ερωτήσεις τόσο κλειστού όσο και ανοιχτού τύπου. Τα αποτελέσματα της
έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αξία της διαπροσωπικής
νοημοσύνης, αντιλαμβάνονται τη διασύνδεσή της με το μάθημα της Νεοελληνικής
Γλώσσας και επιδιώκουν την ενίσχυσή της στους μαθητές τους με ποικίλους τρόπους
κυρίως μέσω ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων, παρά τις δυσκολίες που
εντοπίστηκε ότι αντιμετωπίζουν στις προσπάθειές τους.
(EL)
In today's post-modern globalized society, although meaningful interaction and
cooperation with others is deemed necessary, there is unfortunately intense
competition and extreme individualism, the results of which are disastrous. In order
for a society to stand, for each person to cope with modern demands and to feel
integrated and a member of a healthy whole, he needs to develop his interpersonal
skills. The most basic pursuit, therefore, of the education that shapes our tomorrow's
citizens needs to be the strengthening of the interpersonal intelligence of the students.
The purpose of this research is to identify if, to what extent and how Secondary
Education teachers develop the interpersonal intelligence of their students by
specifically utilizing the Modern Greek Language course. For the best approach to the
subject, the quantitative methodology was chosen and questionnaires that had both
closed and open type questions were used as a research tool. The results of the
research showed that the teachers recognize the value of interpersonal intelligence,
understand its connection with the Modern Greek language course and seek to
strengthen it in their students in a variety of ways mainly through group activities,
despite the difficulties identified that they face in their efforts.
(EN)