δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Γραπτή Έκφραση και Ορθογραφία στην Α΄ Λυκείου: Συγκριτική μελέτη μαθητών/τριων με και χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τη διερεύνηση των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων σε μαθητές που φοιτούσαν στην Α΄ Λυκείου με και χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, οι ακαδημαϊκές δεξιότητες που διερευνήθηκαν αφορούσαν στη γραπτή έκφραση και την ορθογραφική δεξιότητα των μαθητών Τυπικής Ανάπτυξης και των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ). Σκοπός της έρευνας αποτέλεσε η συγκριτική μελέτη των γραπτών αφηγήσεων που παρήγαγαν μαθητές Τυπικής Ανάπτυξης και μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, καθώς και η συγκριτική μελέτη της ορθογραφικής ικανότητας των μαθητών μεταξύ των δύο ομάδων, ώστε να διαπιστωθεί η διαφορά στη μεταξύ τους επίδοση. Στόχος της έρευνας ήταν η αξιολόγηση της απόκλισης που παρουσίασαν οι δύο ομάδες μαθητών στην παραγωγή γραπτού αφηγηματικού κειμένου. Επίσης, στόχος ήταν η ανάδειξη της διαφοράς στην επίδοση μεταξύ των μαθητών με και χωρίς Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην ορθογραφική ικανότητα. Συμμετέχοντες ήταν 60 μαθητές που φοιτούσαν στην Α΄ Λυκείου των Γενικών Λυκείων της Αττικής. Ειδικότερα, αξιολογήθηκαν 30 μαθητές Τυπικής Ανάπτυξης και 30 μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στη γραπτή έκφραση και την ορθογραφία εντός δύο ακαδημαϊκών ωρών. Όλοι οι μαθητές αξιολογήθηκαν με σταθμισμένα εργαλεία τόσο στη γραπτή έκφραση όσο και στην ορθογραφία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι μαθητές της Τυπικής Ανάπτυξης είχαν υψηλότερες επιδόσεις στην γραπτή έκφραση και την ορθογραφία από την ομάδα των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες με στατιστικώς σημαντική διαφορά. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι σημαντικά και, καθώς δεν υπάρχουν παρόμοιες έρευνες στην ελληνική βιβλιογραφία, θεωρείται ότι θα συμβάλλουν στη δημιουργία παρεμβάσεων. Τέλος, τα αποτελέσματα της μελέτης συζητώνται σε σχέση με τις εκπαιδευτικές προεκτάσεις.
(EL)
The purpose of this study is to investigate the academic skills of students with and without Specific Learning Difficulties in the first grade of high school. More specifically, the academic skills investigated were related to the written expression and spelling skills of the Typical Development and Special Learning Disabilities students. The aim of the research was to compare the written narratives produced by students with Typical Development and students with Specific Learning Difficulties, as well as to compare the students' spelling ability between the two groups, in order to determine the difference in their performance. The aim of the study was to evaluate the variance in the production of written narrative text between the two groups of students. Also, the aim was to highlight the difference in performance between students with and without Specific Learning Difficulties in spelling ability. Participants were 60 students attending the first grade of the General High Schools of Attica. Specifically, 30 Typical Development students and 30 students with Specific Learning Difficulties were assessed in written expression and spelling within two academic hours. All students were assessed with weighted instruments in both written expression and spelling. According to the results of the study, students in the Typical Development group had higher performance in written expression and spelling than the group of students with Specific Learning Difficulties with a statistically significant difference. The findings of the present study are important and, as there are no similar studies in the Greek literature, it is considered that they will contribute to the creation of interventions. Finally, the results of the study are discussed in relation to the educational implications.
(EN)
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ▶ Επιστήμες Υγείας Επιστήμη άθλησης
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.