δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Ταυτότητες νέων σχολικής ηλικίας και μορφές κοινωνικής συμμετοχής: μελετώντας το παράδειγμα τριών σχολικών καλλιτεχνικών ομάδων
Η συγκεκριμένη ποιοτική μελέτη, η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του
μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα», εμβαθύνει
στις ταυτότητες των νέων σχολικής ηλικίας και στις μορφές κοινωνικής συμμετοχής
τους, μέσα από το παράδειγμα της συμμετοχής σε σχολικές καλλιτεχνικές ομάδες.
Εστιάζοντας σε τρεις τέτοιες ομάδες που εμπλέκουν νέους/ες 15-18 ετών σε
καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες (κινηματογράφος και μουσική), η
έρευνα στοχεύει να διερευνήσει τα κοινωνικά νοήματα που εμπεριέχει η συμμετοχή
των νέων και κατά πόσον αυτή μεταφράζεται σε κοινωνική δράση. Αξιοποιώντας τη
μεθοδολογία της παρατήρησης και των ομάδων εστίασης με τα νεαρά άτομα, η
μελέτη αναδεικνύει τη σημασία της τέχνης και της δημιουργικότητας ως μέσων που
παρέχουν στους/τις νέους/ες ευκαιρίες να εκφράσουν τις οπτικές τους σε κοινωνικά
ζητήματα και να παρέμβουν με στόχο τις αλλαγές σε κοινωνικό επίπεδο, εκφράζοντας
παράλληλα τις διεκδικήσεις τους. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία των
σχολικών καλλιτεχνικών ομάδων ως κοινωνικών χώρων, σκιαγραφούν τις νεανικές
ταυτότητες και αναζητούν τις διαθέσιμες μορφές νεανικής συμμετοχής. Τελικά, αυτή
η έρευνα φωτίζει τη συμμετοχή των νέων σε σχολικές καλλιτεχνικές ομάδες ως ένα
πολύπλευρο ζήτημα που συμβάλλει στις διεργασίες διαμόρφωσης ταυτότητας και
καλλιεργεί την αίσθηση του ανήκειν, την ανάπτυξη δράσεων και τη διαμόρφωση
διεκδικήσεων. Οι επιπτώσεις αυτών των εμπειριών εκτείνονται πολύ πέρα από το
σχολείο, υπογραμμίζοντας τον κεντρικό ρόλο των τεχνών στη διαμόρφωση κοινωνικά
συνειδητών και ενεργών πολιτών.
(EL)
This qualitative study, conducted in the context of the postgraduate program
"Education and Human Rights", delves into the identities of school-age youth and their
forms of social participation through the example of participation in school-based art
groups. Focusing on three groups involving young people aged 15-18 in artistic and
cultural activities (cinema and music), the research aims to investigate the social
meanings involved in youth participation and whether it translates into social action.
[10]
Utilizing the methodology of observation and focus groups with young people, the
study highlights the importance of art and creativity as a means that provide young
people with opportunities to express their perspectives on social issues and intervene
for change at a social level, while expressing their claims. The findings highlight the
importance of school-based art groups as social spaces, outline youth identities and
explore available forms of youth participation. Finally, this research sheds light on
young people's participation in school-based art groups as a multifaceted issue that
contributes to identity formation processes and cultivates a sense of belonging, the
development of actions and the formation of claims. The implications of these
experiences extend far beyond school, highlighting the vital role of the arts in shaping
socially conscious and active citizens.
(EN)
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ▶ Επιστήμες Υγείας Επιστήμη άθλησης
(EL)
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
(EL)
Education - Sport science
(EN)
Ελληνική γλώσσα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα » Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.