Η εκπαίδευση μετά τη φυλακή: ο ρόλος της εκπαίδευσης στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εκπαίδευση μετά τη φυλακή: ο ρόλος της εκπαίδευσης στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ

Γαλανοπούλου Άννα (EL)
Galanopoulou Anna (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον ρόλο της εκπαίδευσης σε κοινωνικά ευάλωτα και εξαρτημένα άτομα που έχουν υποστεί εγκλεισμό σε φυλακή. Ειδικότερα μελετά τον τρόπο που νοηματοδείται η εκπαίδευση από τους/τις εκπαιδευτές/τρες και τους/τις εκπαιδευόμενους/ες στη θεραπευτική δομή του ΚΕΘΕΑ και στα εκπαιδευτικά προγράμματά του. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να φωτίσει τις αντιλήψεις τους σε σχέση με τον ρόλο της εκπαίδευσης, τα κίνητρα εμπλοκής τους σε αυτήν και τις προσδοκίες που διαμορφώνουν για το μέλλον τους. Το επιχειρεί αυτό προσπαθώντας να αναδείξει τις φωνές των ίδιων των υποκειμένων που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ημι-δομημένων ατομικών συνεντεύξεων, στις οποίες έλαβαν μέρος πέντε εκπαιδευτές/τριες της δομής του ΚΕΘΕΑ και τέσσερις εκπαιδευόμενοι/ες. Η ανάλυση των δεδομένων βασίστηκε στη μέθοδο της Θεματικής Ανάλυσης, και από αυτή αναδείχθηκαν τέσσερις θεματικές του ποιοτικού υλικού. Τα αποτελέσματα συζητήθηκαν συνδυαστικά με τα ερευνητικά δεδομένα τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς βιβλιογραφίας, από όπου προέκυψαν ορισμένα συμπεράσματα. Ειδικότερα, αναδείχθηκε η σημασία που αποδίδουν οι εκπαιδευόμενοι/ες τόσο στους/στις εκπαιδευτές/τριες όσο και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και η αναγνώριση της προσφοράς τους. Ακόμη, αναδείχθηκε ότι η εκπαίδευση ενδυναμώνει προσωπικά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες και τους/τις βοηθάει στην κοινωνική τους (επαν)ένταξη. Παράλληλα, φωτίστηκε μια θεραπευτική διάσταση που αποκτά η εκπαίδευση, καθώς τους/τις βοηθάει στη διαδικασία της απεξάρτησης και της αποχής από παραβατικές συμπεριφορές, υπογραμμίζοντας την αλληλένδετη σχέση και τον συμπληρωματικό ρόλο θεραπείας και εκπαίδευσης. (EL)
This thesis studies the role of education in socially vulnerable groups and more specifically in rehabilitated former drug users who have experienced imprisonment. It investigates how trainers and trainees in a the therapeutic unit of KETHEA and its educational programs attribute meaning to education. Its purpose is to illuminate the informants’ perceptions regarding the role of education, their motivations for involvement, and their expectations for the future. This endeavour seeks to listen to the voices of the participants themselves in the educational process. The research conducted semi-structured individual interviews, involving five trainers from KETHEA and four trainees. Thematic Analysis served as the method for data analysis. The results were discussed in conjunction with research findings from both Greek and international literature. Notably, the significance and respect demonstrated by trainees toward both trainers and the educational process were emphasized. Moreover, education was recognized as personally empowering for trainees, contributing to their social (re)integration. Additionally, the informants underlined a therapeutic dimension of education, assisting individuals in the process of de-addiction and abstention from delinquency. These findings underscore the interconnection and complementary roles of therapeutic treatment and education. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα » Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.