Η Κινηματογραφική Γλώσσα στην Ειδησεογραφική Πλαισίωση - Τηλεοπτική κάλυψη προεκλογικών περιόδων στην Ελλάδα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Κινηματογραφική Γλώσσα στην Ειδησεογραφική Πλαισίωση - Τηλεοπτική κάλυψη προεκλογικών περιόδων στην Ελλάδα

Τζιώτζιος Απόστολος (EL)
Tziotzios Apostolos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Σκοπός της εργασίας αυτής είναι ο εντοπισμός και η ανάλυση συντακτικών στοιχείων της κινηματογραφικής γλώσσας σε τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, ώστε να προσδιοριστεί ο τρόπος και ο βαθμός που συγκροτούν πλαίσια μέσω της χρήσης της εικόνας. Με τη συνθετική, διεπιστημονική μελέτη που παρουσιάζουμε φιλοδοξούμε να συνεισφέρουμε στον τρόπο κατανόησης που η αισθητική και η σημειολογική διάσταση της εικόνας μπορεί να νοηματοδοτήσει συγκεκριμένα γεγονότα που εκτυλίσσονται κατά τη διάρκεια προεκλογικών περιόδων τελευταίων ετών και να καλλιεργήσουμε ένα γόνιμο έδαφος για περαιτέρω, μελλοντική έρευνα. Υποστηρίζουμε ότι η θεωρία της σημειωτικής και η θεωρία του κινηματογράφου έχουν προσφέρει σημαντικό έργο για την κατανόηση και αποκωδικοποίηση του συμβόλου της εικόνας, με εργαλεία που η επιστήμη της επικοινωνίας και ιδίως στον τομέα της ανάλυσης της πλαισίωσης στα τηλεοπτικά ΜΜΕ μπορεί να αξιοποιήσει για μεγαλύτερη συστηματοποίηση της επιστημολογίας της. Η ανάλυση του δείγματος με το οποίο ασχοληθήκαμε παρείχε μία ενδιαφέρουσα εικόνα σύγκλισης μεταξύ τηλεοπτικών σταθμών στα πλαίσια που προτιμώνται για το προεκλογικό ρεπορτάζ, ακόμη κι όταν υπήρχε σημαντική διαφοροποίηση αισθητικής προσέγγισης της εικόνας. Ωστόσο, όλα τα εργαλεία της κινηματογραφικής γλώσσας αξιοποιούνται τακτικά ώστε να νοηματοδοτήσουν γεγονότα και καταστάσεις με εξίσου ισχυρή στόχευση με τα λεκτικά στοιχεία πλαισίωσης. (EL)
The aim of this paper is to identify and analyse the syntactic elements of the language of cinematography in television news programmes in order to determine the manner and degree to which they constitute frames through the use of images. Through the composite, interdisciplinary study we present, we aim to contribute to our understanding of how the aesthetic and semiotic dimensions of visual imagery can contextualise specific events which unfold during election periods of recent years, and to develop a fertile terrain for further, future research. We argue that semiotics theory and film theory have contributed significantly to the understanding and decoding of the symbolic aspect of the image, with tools that communication studies, particularly in the field of framing analysis in television media, can use to further systematise its epistemology. The analysis of the sample we dealt with provided an interesting picture of convergence between TV stations in the preferred frames for pre-election reporting, even when there was significant variation in the aesthetic approach to the image. However, all the tools of the language of cinematography are regularly utilised to make sense of events and situations with as strong a focus as the verbal framing elements. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Πολιτική και διαδίκτυο » Κατεύθυνση Πολιτική και διαδίκτυο

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.