«Γουστάρω να 'σαι αλήτης και εγώ να 'μαι madame»: Οι έμφυλες ταυτότητες στην ελληνική τραπ μουσική

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Athens   

Αποθετήριο :
Pergamos Digital Library   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Γουστάρω να 'σαι αλήτης και εγώ να 'μαι madame»: Οι έμφυλες ταυτότητες στην ελληνική τραπ μουσική

Ντινώρη Αγγέλα (EL)
Ntinori Angela (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις έμφυλες ταυτότητες στους στίχους της σύγχρονης ελληνικής τραπ μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, κεντρικός στόχος της έρευνας είναι η μελέτη των τρόπων, με τους οποίους παρουσιάζονται οι θηλυκότητες και οι αρρενωπότητες στους στίχους της τραπ. Για τη μελέτη αυτή χρησιμοποιήθηκαν 39 τραγούδια/κείμενα, προκειμένου να αναδειχθούν οι λόγοι που (ανα)παράγονται, η αποσαφήνιση της στόχευσής τους και το πώς μέσω αυτών αναπαρίστανται και νοηματοδοτούνται τα έμφυλα υποκείμενα και οι ρόλοι τους. Κατ’ επέκταση, ως μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η κριτική ανάλυση λόγου και, συγκεκριμένα, η κοινωνικο-πολιτισμική προσέγγιση του Fairclough (1992). Από την ανάλυση φαίνεται να (ανα)παράγονται κυρίως στερεοτυπικές έμφυλες ταυτότητες και επιτελέσεις, καθώς η πλειονότητα των λόγων που εντοπίζονται στο σώμα κειμένων φαίνεται να επιβεβαιώνουν την ευρύτερη τάξη του λόγου που σχετίζεται με τις κυρίαρχες έμφυλες ιδεολογίες. (EL)
This thesis investigates gender identitiesin the lyrics of modern Greek trap music. More specifically, the central aim of the research is the examination of the ways, in which femininity and masculinity are represented in trap lyrics. For this study, 39 songs/texts were used in order to explore the discourses that are (re)produced, the clarification of their targeting and how gendered people and their roles are represented and given meaning through them. Thus, critical discourse analysis was used as analysis method and, more specifically, Fairclough’s socio-cultural approach (1992). Through our analysis, we conclude that mainly stereotypical gender identities and performances are (re)produced, as well as the majority of discourses found seem to confirm the broader order of discourse related to dominant gender ideologies. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα » Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.