Ρατσισμός κατά την κατασκευή ταυτοτήτων σε πρωτοπρόσωπες μεταναστευτικές αφηγήσεις

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ρατσισμός κατά την κατασκευή ταυτοτήτων σε πρωτοπρόσωπες μεταναστευτικές αφηγήσεις

Καβαλάρη Βασιλική (EL)
Kavalari Vasiliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια ποιοτική έρευνα που αξιοποιεί συλλογές πρωτοπρόσωπων μεταναστευτικών αφηγήσεων με αντιρατσιστική πρόθεση. Συγκεκριμένα, ασχολείται με τις αφηγήσεις των μεταναστών/τριών ως εργαλεία κατασκευής ταυτοτήτων και αναζητά τις μεταναστευτικές ταυτότητες που κατασκευάζονται στα υπό εξέταση κείμενα. Επιπροσθέτως, αναζητά σε ποιο βαθμό οι ταυτότητες αυτές αναπαράγουν κοινωνικές διακρίσεις σχετικά με τους μετανάστες και τις μετανάστριες και με ποιον τρόπο αναδύονται φαινόμενα ρευστού και εσωτερικευμένου ρατσισμού μέσα από αυτές τις ταυτότητες. Η αφηγηματική ανάλυση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το μοντέλο των τριών διλημμάτων του Bamberg (2011α). Η ερμηνεία των ταυτοτήτων έγινε με βάση την έρευνα των Αρχάκη κ.ά. (2023). Ειδικότερα, επιχειρήθηκε συσχέτιση των ταυτοτήτων που αναδύθηκαν με τις κατηγορίες διάκρισης και αφομοίωσης της εν λόγω έρευνας. Αποδεικνύεται ότι οι ταυτότητες που εντοπίστηκαν στην παρούσα διπλωματική αντικατοπτρίζουν ρατσιστικές αναπαραστάσεις των μεταναστών/τριών. Η έρευνα αναδεικνύει επίσης την ύπαρξη εσωτερικευμένου ρατσισμού και την αφομοίωση μεταξύ των μεταναστών/τριών, όπως φάνηκε από την αντίληψή τους για τη χώρα υποδοχής ως «πατρίδα» και από την τοποθετήσή τους προς τις επιταγές του κυρίαρχου λόγου, καθώς και από την αποδοχή του ρόλου του θύματος. Υποστηρίζεται, επίσης, ότι οι συλλογές των αφηγήσεων που εξετάστηκαν, αν και τοποθετούνται υπέρ των μεταναστών/τριών, παραδόξως τελικά αναπαράγουν ρατσιστικά στερεότυπα. Ως εκ τούτου, η εμφάνιση αυτών των κατηγοριών ρατσισμού στις συλλογές μεταναστευτικών αφηγήσεων που εκ προοιμίου επιδιώκουν να είναι αντιρατσιστικές, υποδεικνύει αμφισημία, άρα εντοπίζεται ρευστός ρατσισμός (Weaver 2011). (EL)
The present thesis constitutes qualitative study that utilizes collections of first-person migration narratives with an anti-racist intention. Specifically, it examines migrants' narratives as tools for identity construction and explores which migratory identities are constructed within the texts under examination. Additionally, it investigates to what extent these identities reproduce social discrimination regarding migrants and how phenomena of liquid and internalized racism emerge through these identities. The narrative analysis was conducted using Bamberg's (2011a) model of three dilemmas. The interpretation of identities was based on a study by Archakis, Karachaliou, Tsami, and Lazanas (2023). Specifically, we attempted to correlate the identities that emerged with the categories of distinction and assimilation in the aforementioned study. It is claimed that the identities detected in the present thesis reflect racist representations. The study reveals the presence of internalized racism and of assimilation among migrants, as evidenced by their perception of the host country as a "homeland" and their positioning towards the dictates of the dominant discourse, as well as their acceptance of the role of victim. Moreover, we found that the collections of narratives examined, albeit pro-migrant, paradoxically reproduce racist stereotypes. Therefore, the emergence of these categories of racism in collections of migration narratives that ostensibly aim to be anti-racist indicates ambiguity, thus liquid racism is detected (Weaver 2011). (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα » Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)