Αξιολόγηση της ερευνητικής επάρκειας των νοσηλευτών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση της ερευνητικής επάρκειας των νοσηλευτών

Γιάντσιου Μαρία (EL)
Giantsiou Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Εισαγωγή: Η αξιολόγηση της ερευνητικής επάρκειας των νοσηλευτών είναι μια κρίσιμη πτυχή για τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας φροντίδας των ασθενών και την προώθηση του τομέα της νοσηλευτικής. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση της ερευνητικής επάρκειας των νοσηλευτών με τον προσδιορισμό των βασικών ικανοτήτων, όπως γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την ερευνητική δραστηριότητα. Μεθοδολογία: Σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε ποσοτική, μη παρεμβατική μελέτη, η οποία εκπονήθηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Τον μελετώμενο πληθυσμό αποτέλεσαν Νοσηλευτές Νοσοκομείου Παιδων Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ του μεγαλύτερου παιδιατρικού Νοσοκομείου της χώρας. Στη μελέτη συμπεριλήφθηκαν νοσηλευτές Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής εκπαίδευσης, που έχουν συμπληρώσει τα δύο έτη δόκιμης υπηρεσίας και που εργάζονταν στο Νοσοκομείο κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της μελέτης, και δέχθηκαν να συμμετάσχουν στη μελέτη υπογράφοντας την φόρμα ενημερωμένης συγκατάθεσης. Για την αξιολόγηση της ερευνητικής επάρκειας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Mallidou et al. (2023), που έχει σταθμιστεί για τη χρήση του στον ελληνικό πληθυσμό. Αποτελέσματα: 106 νοσηλευτές πήραν μέρος τελικά στη μελέτη. Από τις απαντήσεις του βρέθηκε πως οι νοσηλευτές έχουν μέτριο επίπεδο γνώσεων (26,92/40) και δεξιοτήτων ( 22,17/30) στον τομέα της νοσηλευτικής έρευνας, επίπεδο το οποίο είναι επίσης μέτριο για την εφαρμογή των γνώσεων και των δεξιοτήτων στην καθημερινή κλινική πρακτική (14,89/25). Οι παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν τη βαθμολογία και των τριών ενοτήτων είναι το εκπαιδευτικό επίπεδο και η προθυμία συμμετοχής σε επιστημονικές εκδηλώσεις (όλα τα p<0,05). Τέλος, βρέθηκε μία αναλογική σχέση μεταξύ των τριών κατηγοριών (γνώσεις, δεξιότητες και εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων). Συμπεράσματα: Tα αποτελέσματα της μελέτης συμβάλλουν σημαντικά στην κατανόηση της ερευνητικής επάρκειας των νοσηλευτών σε ένα παιδιατρικό νοσοκομείο. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη διερεύνηση των παράγοντων που επηρεάζουν την εφαρμογή της ερευνητικής γνώσης και δεξιοτήτων, καθώς και μια πιο εις βάθος ποιοτική διερεύνηση, για την εις βάθος αποτύπωση των απόψεων των νοσηλευτών σχετικά με τη νοσηλευτική έρευνα. (EL)
Introduction: Assessing the research competence of nurses is a critical aspect of ensuring high quality patient care and advancing the field of nursing. Aim: The purpose of this study was to evaluate the research competence of nurses by identifying the basic competencies, such as knowledge and skills required for research activity. Methods: A quantitative, non-interventional study was designed and carried out, which was carried out on December 2023. The studied population consisted of Nurses of the country's General Pediatric Hospital. University and Technology trained nurses who have completed two years of probationary service and who were working at the Hospital during the study were included in the study and agreed to participate in the study by signing the informed consent form. The questionnaire of Mallidou et al. (2023) was used to evaluate the research adequacy. weighted for its use in the Greek population. Results: 106 nurses finally took part in the study. From their answers, it was found that nurses have a moderate level of knowledge (26.92/40) and skills (22.17/30) in the field of nursing research, a level which is also moderate for the application of knowledge and skills in daily life clinical practice (14.89/25). The factors that seem to influence the score of all three sections are the educational level and the willingness to participate in scientific events (all p<0.05). Finally, a proportional relationship was found between the three categories (knowledge, skills and application of knowledge and skills). Conclusions: The results of the study contribute significantly to the understanding of the research competence of nurses in a pediatric hospital. Further research is needed to explore the factors influencing the application of research knowledge and skills, as well as a more in-depth qualitative investigation, to capture in-depth nurses' views on nursing research. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Νοσηλευτικής » ΠΜΣ Προηγμένη Παιδιατρική Νοσηλευτική Φροντίδα » Κατεύθυνση Προηγμένη Επείγουσα και Εντατική Παιδιατρική Νοσηλευτική Φροντίδα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.