Διερευνώντας τις κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών της τρίτης λυκείου για την σχέση Ελλάδας-Ευρώπης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερευνώντας τις κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών της τρίτης λυκείου για την σχέση Ελλάδας-Ευρώπης

Αντωνοπούλου Διονυσία (EL)
Antonopoulou Dionysia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στη συγκεκριμένη έρευνα επιχειρείται να διερευνηθούν οι κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών λυκείου για την σχέση της Ελλάδας και της Ευρώπης καθώς και η σχέση των μαθητών με την ιστορία, όπως αυτή αναδύεται από τις αναπαραστάσεις τους. Το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας βασίζεται στις έννοιες των κοινωνικών αναπαραστάσεων, της ευρωπαϊκής ιδέας, του ευρωκεντρισμού και της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση. Ως μέθοδος ορίστηκε η ποιοτική έρευνα. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων με εικοσιπέντε (25) μαθητές τρίτης λυκείου και αναλύθηκαν με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι μαθητές αναπαριστούν την σχέση της χώρας τους με την Ευρώπη μέσα από τρία πρίσματα: ως σχέση εκμετάλλευσης, ως σχέση συνεργασίας και ως σχέση ανταλλαγής ιδεών. Ως προς την σχέση των μαθητών με την ιστορία, παρατηρήθηκε μια σύνδεση παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος με κυριαρχία του παρελθόντος. Μέσω αυτής, οι μαθητές είτε εξηγούν το παρόν και προβλέπουν το μέλλον είτε δημιουργούν αφηγήσεις σχετικά με την εικόνα του έθνους τους. (EL)
This qualitative research attempts to explore the social representations of high school students about the relationship between Greece and Europe as well as the relationship students develop with history, as it emerges from their representations. The theoretical framework of the research is based on the concepts of social representations, European idea, Eurocentrism and European dimension in education. The data were collected through interviews with twenty-five (25) high school students and analyzed using the method of thematic analysis. The results showed that students represent their country's relationship with Europe through three aspects: as a relationship of exploitation, as a relationship of cooperation and as a relationship of exchange of ideas. Regarding students' relationship with history, results indicated a connection between past, present and future where the past has a dominant role. Using past historic events, students either explain the present and predict the future or create narratives about their nation. (EN)

Ιστορία

Ιστορία (EL)
History (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)