Αντιλήψεις Εφήβων σχετικά με την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Προσανατολισμό Στόχων ως προς την Ενασχόλησή τους με τον Αθλητισμό

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντιλήψεις Εφήβων σχετικά με την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Προσανατολισμό Στόχων ως προς την Ενασχόλησή τους με τον Αθλητισμό

Φωκιανου Αναστασία (EL)
Fokianou Anastasia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Ανά τα χρόνια, η σωματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου, αλλά και η προσέγγιση του ίδιου προς την επίτευξη μια καλής υγείας, έχει απασχολήσει διάφορους κλάδους, ενώ από την άλλη, η συμμετοχή στον αθλητισμό φαίνεται να αλληλεπιδρά με τη διαδικασία της επιδίωξης στόχων. H παρούσα εργασία, ερευνά τον βαθμό κατά τον οποίον διαφοροποιούνται οι διαστάσεις της υποκειμενικής ευεξίας και του προσανατολισμού των στόχων, σε εφήβους που ασχολούνται με τον αθλητισμό σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο και σε εκείνους που δε συμμετέχουν σε αυτόν. Στην έρευνα συμμετείχαν 138 έφηβοι γυμνασίου, δημόσιων σχολείων από την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών και της Πάτρας. Για τη συλλογή δεδομένων χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο Δημογραφικών Στοιχείων, το ερωτηματολόγιο Personal Achievemet Goal Orientantions, του Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) (Midgley et al., 2000) και το ερωτηματολόγιο για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας (Grob et al., 1991). Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα μεγάλο ποσοστό των εφήβων που ασχολούνται πολλά χρόνια με τον αθλητισμό, φαίνεται να παρουσιάζουν καλύτερα επίπεδα υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας ενώ η άθληση των γονέων δείχνει να σχετίζεται θετικά με την αθλητική δραστηριότητα των εφήβων. Επιπροσθέτως, η έλλειψη άθλησης των γονέων σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα προσανατολισμού στην επίδοση-αποφυγή των εφήβων ενώ παράλληλα τα ευρήματα της έρευνας, έδειξαν πως οι έφηβοι βιώνουν ικανοποίηση από τη ζωή τους, όταν προσεγγίζουν το στόχο, με προσανατολισμό στη μάθηση. H παρούσα έρευνα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την κατανόηση της σχέσης του αθλητισμού και των αθλητικών δραστηριότητων με τις οποίες ασχολούνται τα άτομα, με την ψυχολογική ευημερία των εφήβων αλλά και στον τρόπο που προσεγγίζουν τους στόχους τους. (EL)
Over the years, the physical and mental condition of the individual, as well as their approach to achieving good health, has been a concern for various sectors. On the other hand, participation in sports seems to interact with the goal-setting process. This study investigates the extent to which dimensions of subjective well-being and goal orientation differ in adolescents involved in team or individual sports and those who do not participate. The research involved 138 high school adolescents from public schools in the wider Athens and Patras areas. Data collection included a Demographic Information questionnaire, the Personal Achievement Goal Orientations questionnaire from the Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) (Midgley et al., 2000), and the Subjective Well-being Perception questionnaire (Grob et al., 1991). According to the findings, a significant percentage of adolescents who engage in sports for many years appear to have better levels of subjective well-being, while parental involvement in sports seems to be positively related to adolescents' athletic activity. Additionally, the absence of parental sports engagement is linked to with higher levels of achievement-avoidance orientation in adolescents, and research indicates adolescents experience life satisfaction when they pursue goals with a learning orientation. The current study offers important insights into the correlation between sports and athletic activities pursued by individuals, and the psychological well-being of adolescents, as well as their approach to achieving their goals. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)