Η Σχολική Εμπλοκή και οι Στρατηγικές Μάθησης Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Αντιλήψεις για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και για τη Δια Ζώσης Διδασκαλία
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η Σχολική Εμπλοκή και οι Στρατηγικές Μάθησης Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Αντιλήψεις για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και για τη Δια Ζώσης Διδασκαλία
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των διαστάσεων της σχολικής εμπλοκής και των στρατηγικών μάθησης εφήβων μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου κατά την εξ αποστάσεως και τη δια ζώσης εκπαίδευση σε σχέση με δημογραφικές μεταβλητές, όπως αναφέρθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές μετά την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων. Το δείγμα περιλαμβάνει 282 μαθητές Β΄και Γ΄Γυμνασίου. Για την αξιολόγηση της σχολικής εμπλοκής χορηγήθηκε το εργαλείο «Student Engagement in School» (Lam et al., 2015) και την αξιολόγηση των στρατηγικών μάθησης χορηγήθηκε το εργαλείο «Χρήση Στρατηγικών» (Γωνίδα & Λεονταρή, 2012), ενώ συλλέχθηκαν και δημογραφικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα επίπεδα σχολικής εμπλοκής και στρατηγικών μάθησης ήταν υψηλότερα ενώ η έλλειψη στρατηγικών μάθησης ήταν χαμηλότερη στη δια ζώσης εκπαίδευση σε σύγκριση με την εξ αποστάσεως. Επίσης, η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και στις δύο μορφές διδασκαλίας και η διαθεσιμότητα υλικοτεχνικού εξοπλισμού στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση συγκεντρώνουν υψηλότερα επίπεδα σχολικής εμπλοκής και στρατηγικών μάθησης. Η ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών φαίνεται να συγκεντρώνει υψηλότερα επίπεδα σχολικής εμπλοκής και στρατηγικών μάθησης και στις δύο μορφές εκπαίδευσης. Οι συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες, το φύλο και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων δε φαίνεται να διαφοροποιούνται σε σημαντικό βαθμό. Σημαντικό εύρημα είναι η ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ σχολικής εμπλοκής και στρατηγικών μάθησης και στις δύο μορφές διδασκαλίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας τονίζουν την σημαντικότητα προσαρμογής της εκπαίδευσης και την ύπαρξη ενός ισχυρού υποστηρικτικού πλαισίου ώστε να προωθείται η σχολική εμπλοκή και οι στρατηγικές μάθησης των μαθητών.
(EL)
The purpose of this research is to explore the dimensions of school engagement and learning strategies of high school adolescents during both remote and face-to-face education, in relation to demographic variables, as reported by the students themselves after the schools' reopening. The sample includes 282 second and third-grade high school students. For the assessment of school engagement, the tool "Student Engagement in School" (Lam et al., 2015) was administered, and for the assessment of learning strategies, the tool "Use of Strategies" (Gonida & Leondari, 2012) was used, along with the collection of demographic data. The results of the research showed that levels of school engagement and learning strategies were higher, and the lack of learning strategies was lower in face-to-face education compared to remote education. Additionally, teacher support in both forms of teaching and the availability of technological equipment in remote education were associated with higher levels of school engagement and learning strategies. Academic success of students appears to gather higher levels of school engagement and learning strategies in both forms of education. Participation in extracurricular activities, gender, and parental education levels did not seem to vary significantly. An important finding is the correlation between school engagement and
learning strategies in both forms of teaching. The results emphasize the importance of
adapting education and having a strong support framework to promote the school engagement and learning strategies of students.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.