Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για την Αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη Συμπερίληψη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για την Αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη Συμπερίληψη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία

Δημητρίου Μαριάννα (EL)
Dimitriou Marianna (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η αυτοαποτελεσματικότητα αφορά την πεποίθηση του ατόμου ότι μπορεί να πετύχει μια συμπεριφορά που απαιτείται, ώστε να παραχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από την άλλη η συμπερίληψη βρίσκεται στο επίκεντρο της επιστημονικής έρευνας τα τελευταία χρόνια και αφορά την προσπάθεια ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε γενικά σχολεία και συνηθισμένες τάξεις. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο The Teacher Self-Efficacy Scale (TSES) (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001) και η κλίμακα Attitudes Toward Inclusive Education Scale (ATIES) (Wilczenski, 1992, 1995). Επίσης συμπληρώθηκε και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών χαρακτηριστικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 340 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν μία μάλλον θετική στάση προς τη συμπερίληψη και υψηλό επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας και πως διάφορα δημογραφικά δεδομένα σχετίζονται σημαντικά με τη στάση τους για συμπερίληψη και τις αντιλήψεις τους για αυτοαποτελεσματικότητά τους. Τα ευρήματα συζητούνται στο πλαίσιο της σύγχρονης βιβλιογραφίας. (EL)
The goal of the present study was to investigate teachers’ perceptions regarding their self-efficacy and the inclusion of students with special educational needs. For data collection the Teacher Self-Efficacy Scale (TSES) by Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) was used along with the Attitudes Toward Inclusive Education Scale (ATIES) (Wilczenski, 1992, 1995). Further, a demographic characteristics questionnaire was filled out. 340 school teachers from the primary and secondary levels took part in the survey. The results of the study showed that teachers have a rather positive attitude towards inclusive education and a high level of self-efficacy. It was also found that various demographic data were significantly related with their attitude towards the inclusion and their self-efficacy. The results are discussed within the context of the international literature. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)