δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση
Η ακαδημαϊκή αισιοδοξία περιγράφει τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των
εκπαιδευτικών που επιδιώκουν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών τους και περιλαμβάνει τρεις επιμέρους διαστάσεις: την
αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, την ακαδημαϊκή έμφαση και την εμπιστοσύνη στους μαθητές και στους γονείς. Στη παρούσα μελέτη διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία ως ατομικό χαρακτηριστικό και τη σχέση της με την εργασιακή εξουθένωση. Επιπλέον, μελετάται αν οι δημογραφικοί παράγοντες, τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και η βαθμίδα στην οποία εργάζονται, σχετίζονται με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία και την εργασιακή εξουθένωση. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 338 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από διαφορετικές περιοχές στην Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την κλίμακα της Ακαδημαϊκής Αισιοδοξίας των Εκπαιδευτικών (Hoy et al., 2008) και την κλίμακα της Ποιότητας της Επαγγελματικής Ζωής (Stamm, 2009). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ακαδημαϊκή αισιοδοξία έχει αρνητική συσχέτιση με την εργασιακή εξουθένωση και πως το επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών είναι η διάσταση της αισιοδοξίας που έχει τη σημαντικότερη αρνητική συσχέτιση. Επιπροσθέτως, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαθέτουν υψηλότερα επίπεδα ακαδημαϊκής αισιοδοξίας, σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία της ανάπτυξης της ακαδημαϊκής αισιοδοξίας των εκπαιδευτικών ως προστατευτικό παράγοντα απέναντι στην εργασιακή εξουθένωση.
(EL)
Academic optimism describes the beliefs and attitudes of teachers who anticipate
achieving positive outcomes in terms of student achievement and constitutes of three
interrelated dimensions: teachers’ self-efficacy, academic emphasis and teachers’ trust in
students and their parents. The present study investigates teachers’ attitudes about academic optimism as individual characteristic and the correlation with teachers’ professional burnout. Additionally, it is studied whether the demographic variables, years of work experience and school level at which teachers are working, could predict academic optimism and teachers’ professional burnout. The sample of the research was 338 teachers working in primary and secondary education in Greece. Participants completed Teachers Academic Optimism Scale (Hoy et al., 2008) and the Professional Quality of Life Scale (Stamm, 2009). The findings support that academic optimism has a negative relationship with professional burnout and teachers’ self efficacy dimension has the strongest negative correlation. Additionally, the results showed that teachers who work in primary education scored higher in academic optimism, in relation with their colleagues who work in secondary education. The results show the importance of developing teachers’ academic optimism as a protective factor against professional burnout.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.