Στάσεις και απόψεις των Εκπαιδευτικών που ετοιμάζονται να εισέλθουν στην Εκπαίδευση για την Συμπερίληψη των παιδιών με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σχετικά με την Αποτελεσματικότητά τους.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Στάσεις και απόψεις των Εκπαιδευτικών που ετοιμάζονται να εισέλθουν στην Εκπαίδευση για την Συμπερίληψη των παιδιών με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σχετικά με την Αποτελεσματικότητά τους.
Η ισότιμη Συνεκπαίδευση όλων των μαθητών είναι αναφαίρετο δικαίωμα σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία. Συνιστά το αποτέλεσμα χρονοβόρας και επίπονης διαδικασίας που ξεκινά από την τοποθέτηση του παιδιού στη σχολική κοινότητα και ολοκληρώνεται με την απόδοσή του στην κοινωνία ως ενεργού πολίτη. Οι Συμπεριληπτικές πολιτικές χρησιμοποιούν καλά προετοιμασμένους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν υψηλή αποτελεσματικότητα, θετικές στάσεις και καλές προθέσεις απέναντι σε πρακτικές που δικαιολογούν μια επιτυχημένη ένταξη. Σκοπός της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των μελλοντικών εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν κατάλληλα και αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική Συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Γενικό σχολείο και η μελλοντική τους ετοιμότητα στις απαιτήσεις μιας Συμπεριληπτικής τάξης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η χρήση ερωτηματολογίου και συμμετείχαν διακόσιοι εξήντα-οχτώ (268) εκπαιδευτικοί προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί με ενασχόληση με την Ειδική αγωγή σε σχολεία της Αθήνας-Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες SACIE-R (Forlin et al., 2011a) και ΤΕΙΡ των Forlin, Earle, Loreman & Sharma (Sharma et al., 2012). Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη θετική στάση ως προς τη Συμπερίληψη στη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα κατέδειξαν το αίσθημα ανασφάλειας για την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Τα αποτελέσματα μπορεί να αποτελέσουν σημαντική ευκαιρία για μελλοντική αξιολόγηση των προγραμμάτων προετοιμασίας των εκπαιδευτικών για την προαγωγή της Συνεκπαίδευσης και την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
(EL)
The equal co-education of all students is an inalienable right in a modern democratic society. It represents the result of a time-consuming and arduous process that begins with the placement of the child in the school community and ends with his performance in society as an active citizen. Inclusive policies use well-prepared and qualified teachers who have high efficacy, positive attitudes and good intentions towards practices that justify successful inclusion. The purpose of the research is to investigate the attitudes and opinions of future teachers to respond appropriately and effectively to the educational inclusion of students with Special Educational Needs in the general school and their future readiness for the requirements of a participatory classroom. The methodology followed to conduct the research is the use of a questionnaire and 268 undergraduate and postgraduate teachers with contact with special education in schools of Athens-Thessaloniki and Patras participated. The assessment of the readiness of future teachers was measured with the SACIE-R (Forlin et al., 2011a) and TEIP scales of Forlin, Earle, Loreman & Sharma (Sharma et al., 2012). The results showed the positive attitude towards inclusion in the majority of teachers and at the same time demonstrated the feeling of insecurity about their readiness and effectiveness. The results may be an important opportunity for future evaluation of teacher preparation programs to promote Inclusion and provide quality education.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.