Πρακτικές συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – Μελέτη Περίπτωσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρακτικές συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – Μελέτη Περίπτωσης

Λεπενιώτη Γεωργία (EL)
Lepenioti Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η ύπαρξη σχολείων χωρίς αποκλεισμούς όπου ενθαρρύνεται η ουσιαστική μάθηση και συμμετοχή για όλους τους μαθητές έχει αναδειχθεί ως αναγκαιότητά. Ωστόσο, για τους μαθητές με ΕΕΑ ή/και αναπηρία, η ουσιαστική πρόσβαση στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης που ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις δυνατότητες και τις ατομικές ανάγκες αυτών των μαθητών παραμένει ένα άπιαστο ζήτημα. Επομένως, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει μέσα από τη μελέτη περίπτωσης τις πρακτικές συμπερίληψης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Δ δημοτικού ενός σχολείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής και να μελετήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την έννοια της συμπερίληψης, τα εμπόδια, και τις προτάσεις για βελτίωσή της.. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης και της ημι-δομημένης συνέντευξης με εκπαιδευτικούς.. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν την αναγκαιότητα καλλιέργειας μίας κουλτούρας συμπερίληψης στο συγκεκριμένο σχολικό πλαίσιο. Επιπλέον, ανέδειξαν την ανάγκη εφαρμογής διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε όλη την τάξη, της συνεργασίας εκπαιδευτικού γενικής αγωγής και παράλληλης στήριξης και της συνδιδασκαλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος προϋποθέτει την εκπαίδευση των μαθητών της τάξης να λειτουργούν ως κοινότητα μάθησης. (EL)
Establishing inclusive schools where meaningful learning and participation is encouraged for all students has emerged as a necessity, with countries around the world increasingly adopting inclusive education as official policy and practice. However, for students with SEN, meaningful access to a classroom curriculum that effectively meets the strengths and individual needs of these students remains an elusive issue. Therefore, the purpose of this research is to investigate through a case study the inclusion of children with special educational needs in 4th Grade of a primary school in Attica. Data was collected through participant observation and semi-structured interviews with students and teachers. The results of the study showed the necessity of cultivating a culture of inclusion in this particular school context. In addition, they highlighted the need to implement differentiated instruction throughout the classroom, general education and parallel support teacher collaboration and co-teaching between teachers. Creating an inclusive environment requires training classroom students to function as a learning community. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.