Απόψεις εκπαιδευτικών, ειδικής και γενικής αγωγής, για τη συμπερίληψη των μαθητών- τριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο γενικό σχολείο

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Απόψεις εκπαιδευτικών, ειδικής και γενικής αγωγής, για τη συμπερίληψη των μαθητών- τριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο γενικό σχολείο

Παναγιωτοπούλου Γεωργία (EL)
Panagiotopoulou Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η τάξη του γενικού σχολείου τα τελευταία χρόνια περιλαμβάνει έναν αυξανόμενο αριθμό μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Αυτή η αλλαγή προήλθε από παγκόσμιες και εγχώριες αλλαγές στη νομοθεσία. Οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής που εργάζονται στα γενικά σχολεία καλούνται πλέον περισσότερο από ποτέ να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη στους μαθητές με ΔΑΦ προκειμένου να επιτευχθεί η συμπερίληψή τους στο γενικό σχολείο. Ως συνέπεια αυτού, η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο τη διερεύνηση μέσω ποιοτικής μεθοδολογίας της γνώσης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για τη ΔΑΦ και της στάσης και εμπειρίας τους σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο. Επιπλέον, μελετήθηκαν οι διδακτικές στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ στις γενικές τάξεις. Στην έρευνα συμμετείχαν 14 συνολικά εκπαιδευτικοί, επτά γενικής εκπαίδευσης και επτά ειδικής αγωγής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής είχαν πληρέστερη γνώση του αυτισμού σε σύγκριση με τους ομολόγους τους της γενικής εκπαίδευσης. Αυτό είχε ως συνέπεια να μπορούν να εντάσσουν καλύτερα τους μαθητές με ΔΑΦ στις γενικές τάξεις. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί ειδικής όσο και γενικής αγωγής είχαν θετικές απόψεις σχετικά με την συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ. Οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για να συμπεριλάβουν τους μαθητές με ΔΑΦ σε μία τάξη με τυπικά αναπτυσσόμενους συνομιλήκους τους ποικίλλουν. Πιο συγκεκριμένα, κατά δήλωσή τους προωθούν την ομαδικότητα μέσω παιχνιδιών, δραστηριοτήτων και εργασιών, διαχειρίζονται αποτελεσματικά «προβληματικές» συμπεριφορές, χρησιμοποιούν εναλλακτικές πρακτικές διδασκαλίας όπως διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βάση των δυνατοτήτων του κάθε μαθητή κ.α. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημασία της παροχής επιπλέον κατάρτισης στους εκπαιδευτικούς κυρίως γενικής αγωγής σε θέματα ένταξης για μαθητές με ΔΑΦ. (EL)
The general school classroom in recent years includes an increasing number of pupils with Autistic Spectrum Disorder (ASD). This change has been brought about by global and domestic changes in legislation. General and special education teachers working in mainstream schools are now more than ever required to provide appropriate support for pupils with ASD in order to achieve their inclusion in mainstream schools. As a consequence of this, this study aimed to explore through qualitative methodology the general and special education teachers' knowledge of ASD and their attitudes and experiences regarding the inclusion of students with ASD in mainstream school. In addition, the teaching strategies used by teachers to include students with ASD in general classrooms were studied. A total of 14 teachers participated in the study, seven general education teachers and seven special education teachers. The results of the study showed that special education teachers had a more complete knowledge of autism compared to their general education counterparts. As a result, they were better able to include students with ASD in general classrooms. However, it was found that both special and general education teachers had positive views about the inclusion of students with ASD. The strategies that teachers use to include students with ASD in a classroom with typically developing peers vary. More specifically, they promote teamwork through games, activities and tasks, effectively manage 'problem' behaviours, use alternative teaching practices such as differentiating instructional activities based on each student's abilities, etc. The results underline the importance of providing additional training for teachers, especially general education teachers, on inclusion for pupils with ASD. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)