Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η ανάπτυξη εφαρμογών
κινητών συσκευών με την χρήση του εργαλείου MIT App Inventor για την
εκμάθηση και εκπαίδευση μαθητών σε θέματα διατροφής. Για την επίτευξη του
παραπάνω σκοπού δημιουργήθηκαν τρεις εφαρμογές για κινητές συσκευές. Η
πρώτη εφαρμογή είναι η Quiz game, η οποία είναι ένα quiz και αποτελείται από
ένα σύνολο ερωτήσεων πάνω σε θέματα διατροφής και διατροφικών στοιχείων
που σκοπό έχουν να εκπαιδεύσουν τον χρήστη παίζοντας. Η δεύτερη
εφαρμογή είναι η Memory game, είναι ένα παιχνίδι μνήμης, με εικόνες
διατροφής που ο χρήστης προσπαθεί να ταιριάξει τις ίδιες εικόνες για να
κερδίσει το παιχνίδι/εφαρμογή. Η συγκεκριμένη εφαρμογή στοχεύει να
παρουσιάσει τα λαχανικά και τα φρούτα με ένα ιδιαίτερο και ευχάριστο τρόπο
για να γίνουν πιο ελκυστικά στα παιδιά και να τα προτιμούν στην καθημερινή
τους διατροφή. Η τρίτη εφαρμογή είναι η Book app, η οποία περιλαμβάνει τρία
δωρεάν ηλεκτρονικά παιδικά βιβλία που αναφέρονται στην διατροφή των
παιδιών, και στοχεύουν στην μείωση κατανάλωσης των μη απαραίτητων
στοιχείων διατροφής όπως τα γλυκά.
Μεθοδολογία: Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η ανάπτυξη των
κατάλληλων εφαρμογών, μέσω της συγκέντρωσης και ανάλυσης των
δεδομένων από την ερευνητική διαδικασία και την βιβλιογραφική ανασκόπηση,
τις ανάγκες των χρηστών και τις συνεντεύξεις με ειδικούς πάνω σε θέματα
διατροφής. Η αναζήτηση των επιστημονικών άρθρων για την σύνταξη της
παρούσας διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε μέσω επιστημονικών
περιοδικών, βιβλιογραφικών βάσεων όπως την Scopus, την Science Direct και
την Pubmed, και της μηχανής αναζήτησης Google Scholar.
Αποτελέσματα: Οι τρεις εφαρμογές μέσω της αξιολόγησης που
πραγματοποιήθηκε από την ομάδα εστίασης είναι λειτουργικές και καλύπτουν
τις απαιτήσεις των χρηστών. Οι εφαρμογές αυτές, ήρθαν να καλύψουν την
έλλειψη εφαρμογών διατροφής που υπάρχει στον Ελλαδικό χώρο. Αν και
υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, όπως ο περιορισμένος χρόνος ανάπτυξης
της διπλωματικής εργασίας αλλά ο περιορισμένος αριθμός της ομάδας
εστίασης, φαίνεται να ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις.
Συμπεράσματα: Η διατροφή είναι ένα σημαντικό μέρος της υγείας και της
ανάπτυξης ενός ατόμου. Με τη χρήση της τεχνολογίας και της ένταξης των ΤΠΕ
στην εκπαίδευση, γίνεται πιο εύκολη η μετάδοση της γνώσης για μια
ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή από την παιδική ηλικία. Για αυτό το λόγο,
δημιουργήθηκαν οι τρεις εφαρμογές μέσω του εργαλείου MIT App Inventor, για
να εκπαιδεύσουν του χρήστες/μαθητές από μικρή ηλικία πάνω σε θέματα
διατροφής και να καλύψουν το κενό που υπάρχει σήμερα σε εφαρμογές τέτοιου
είδους στην Ελλάδα.
(EL)
Purpose: The purpose of this dissertation is to develop mobile device
applications using the MIT App Inventor tool for learning and educating user
students on nutrition. To achieve the above purpose, three mobile applications
were created for mobile devices. The first application is a quiz game, which is
a quiz and consists of a set of questions on nutrition and nutritional issues that
are designed to educate the user by playing. The second app is Memory game,
it is a memory game, with nutrition images that the user tries to match the same
images to win the game/app. This application aims to present vegetables and
fruits in a unique and enjoyable way to make them more attractive to children
and make them preferable in their daily diet. The third app is the Book app,
which includes three free e-books for children that refer to children's nutrition,
and aims to reduce the consumption of non-essential food items such as
sweets.
Methodology: The methodology followed was to develop appropriate
applications through the collection and analysis of data from the research
process and literature review, user needs and interviews with experts on
nutrition. The search for scientific articles for the writing of this dissertation was
conducted through scientific journals, bibliographic databases such as Scopus,
Science Direct and Pubmed, and the Google Scholar search engine.
Results: The three applications through the evaluation conducted by the focus
group are functional and meet the users' requirements. These applications
came to fill the lack of nutrition applications that exists in Greece. Although
there are some limitations, such as the limited development time of the
dissertation but the limited number of the focus group, they seem to have met
the requirements.
Conclusions: Nutrition is an important part of a person's health and
development. With the use of technology and the integration of ICT in
education, it becomes easier to transfer knowledge about a balanced and
healthy diet from childhood. For this reason, the three apps were created
through the MIT App Inventor tool, to educate users/students from an early age
on nutrition issues and to fill the gap that currently exists in such apps in
Greece.
(EN)