Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέσω των διαξιφισμών (debate)

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέσω των διαξιφισμών (debate)

Τσαλιαγκού Φωτεινή (EL)
Tsaliagkou Foteini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται τη συμβολή των διαξιφισμών (debate) ως τεχνικής για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, και πιο συγκεκριμένα των επικοινωνιακών και μεταγνωστικών, σε μαθητές Α’ Λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Αφού προηγηθεί σύντομη εννοιολογική αποσαφήνιση των κεντρικών εννοιών της έρευνας και βιβλιογραφική ανασκόπηση συναφών ερευνών, τα ερευνητικά ερωτήματα που διατυπώνονται, αφορούν –από την πλευρά των μαθητών– το κατά πόσο το debate συμβάλλει στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων από τους μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους σε αυτό και –από την πλευρά των εκπαιδευτικών– τη διερεύνηση των απόψεών τους αναφορικά με τη συμβολή του debate στην καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων. Η διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε σε σχολικό περιβάλλον μίας σχολικής μονάδας Γενικού Λυκείου αστικής περιοχής. Το δείγμα συνίσταται σε τρεις φιλολόγους από τις οποίες θα διδάξει η καθεμία στο τμήμα της από δύο φορές, μία με δικό της σχέδιο διδασκαλίας και μία με σχέδιο της ερευνήτριας, καθώς και τους μαθητές των τμημάτων τους που έχουν συναινέσει στη διαδικασία. Τα ερευνητικά ερωτήματα διερευνώνται μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων στις εκπαιδευτικούς, ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν και συμπληρώθηκαν από τους μαθητές και της (αμέτοχης) παρατήρησης που συνοδεύτηκε από την ηχογράφηση και, στη συνέχεια, την απομαγνητοφώνηση των λόγων τους. Τα ερευνητικά ερωτήματα αναδεικνύουν τη θετική άποψη των εκπαιδευτικών για το debate καθώς και τον βιωματικό τρόπο με τον οποίο καλλιεργήθηκαν οι επικοινωνιακές και μεταγνωστικές δεξιότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους. Επιπλέον, μέσα από τους μαθητές και τη συμμετοχή τους διαφαίνεται ο βαθμός που το debate διευκολύνει να καλλιεργηθούν οι παραπάνω δεξιότητες αναστοχαζόμενοι πάνω στις διδασκαλίες στις οποίες συμμετείχαν οι ίδιοι ενώ, ακόμα, οι διεθνείς έρευνες έρχονται να υποστηρίξουν τα συμπεράσματα αυτά. Παράλληλα, η μελέτη περιλαμβάνει και την σύγκριση πάνω στις διδασκαλίες που πραγματοποιήθηκαν μελετώντας τα παραπάνω ζητήματα. (EL)
This present research treats the importance of debate as a technique of skills development and more specifically communicative and metacognitive skills with students of A class of senior high school at the school subject of modern Greek language. After a brief conceptual clarification of the main motions of the research and a summary based on bibliography of similar researches, the research questions that are expressed concern, from the students side, about how much debate contributes to communicative and metacognitive skills development by students through their participation in it, and, from teachers’ side, the enlargement of their opinion about the importance of debate in the cultivation of the skills mentioned above. This research has been carried out in the school environment of an urban area high school. The sample consists of three philologists who will teach their class twice, one based on their own lesson plan and the other on the researcher’s plan, and also of the students who have accepted to participate in this procedure. The research questions are examined via half-structured of teachers, lists of questions that were distributed and answered by students and the observation made by the recording and the transcription of the interviews. The research questions of the investigation prove the positive opinion of the teachers for the debate technique and the experimental method they used to cultivate the communicative and the metacognitive skills during their lessons. In addition, through students' participation, it is obvious that via the debate the cultivation of the skills above is facilitated taking into consideration the classes in which they participated themselves, while even international researches support these conclusions. At the same time, this research contains the comparison between the teaching methods used studying all the issues mentioned above. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)