Ο Ρόλος του Διευθυντή στη Διαχείριση και Αντιμετώπιση Κρίσεων στο Χώρο του Σχολείου

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ο Ρόλος του Διευθυντή στη Διαχείριση και Αντιμετώπιση Κρίσεων στο Χώρο του Σχολείου

Τσακίρη Νικολέττα (EL)
Tsakiri Nikoletta (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων στο χώρο του σχολείου είναι κρίσιμος για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των μαθητών, του προσωπικού και της κοινότητας γενικότερα. Ο διευθυντής θα πρέπει να διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να αντιμετωπίσει κρίσιμες καταστάσεις, να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τα μέλη της σχολικής κοινότητας και να συντονίζει τις δράσεις αντίδρασης και ανάκαμψης. Οι βασικές ευθύνες του περιλαμβάνουν την εκπόνηση και την αναθεώρηση σχεδίων αντιμετώπισης κρίσεων, τη διοικητική υποστήριξη κατά τη διάρκεια των εκτάκτων καταστάσεων, όπως και τη διευθέτηση της επικοινωνίας με τους γονείς, τις αρχές και άλλα σχολεία ή οργανισμούς. Ως εκ τούτου, κύριος σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση μεθόδων και τρόπων διαχείρισης και αντιμετώπισης κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον από τον ηγέτη της σχολικής μονάδας, τον διευθυντή. Σημαντική θεωρείται η ανάδειξη της ανάγκης ενημέρωσης και κατάλληλης προετοιμασίας ενός έγκαιρου και αποτελεσματικού σχεδίου διαχείρισης και αντιμετώπισης κρίσεων, τόσο των διευθυντών, όσο και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων, για τις κρίσεις με τις οποίες ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι κατά την εκπαιδευτική τους πορεία. Για τη συλλογή των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε εκπαιδευτικούς, τόσο της δημόσιας, όσο και της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην περιοχή της Αττικής. Ακολούθως, τα δεδομένα επεξεργάστηκαν στατιστικά, χρησιμοποιώντας το στατιστικό πακέτο ανάλυσης δεδομένων SPSS. Τέλος, τα αποτελέσματα προέβαλαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του διευθυντή στη διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, μέσω της επικοινωνίας και της δημιουργίας θετικών σχέσεων με τα μέλη της σχολικής κοινότητας. (EL)
The role of the school principal in crisis management and response within the school environment is critical for ensuring the safety and well-being of students, staff, and the community at large. Principals need to possess specialized knowledge and skills to address critical situations, effectively communicate with members of the school community, and coordinate response and recovery actions. Their key responsibilities include developing and revising crisis management plans, providing administrative support during emergencies, and managing communication with parents, authorities, and other schools or organizations. Therefore, the main purpose of the study is to explore methods and strategies for crisis management and response in the school environment by the school leader, the principal. Emphasizing the need for timely and effective preparation of a crisis management and response plan by both principals and educators in schools for the crises they may encounter during their educational journey. To collect the data, the questionnaire method was used, which was distributed electronically to teachers, both of public and private primary education, in the region of Attica. Subsequently, the data were statistically processed using the SPSS statistical data analysis package. Finally, the results highlighted the leading role of the principal in managing and dealing with crises in the school environment, through communication and the creation of positive relationships with members of the school community. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek
English

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)