Συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών

Αθανασοπούλου Μαρκέλλα (EL)
Athanasopoulou Markella (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η γονική συμμετοχή υποδηλώνει την πολυδιάστατη φύση των δραστηριοτήτων των γονέων που επηρεάζουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των παιδιών (Epstein, 2009) και είναι ένας βασικός παράγοντας για τη μεγιστοποίηση του πλήρους δυναμικού των μαθητών με και χωρίς αναπηρία. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αναφέρεται στη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών, διερευνώντας πώς η συμμετοχή των γονέων επηρεάζει την ένταξη των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τους δασκάλους. Ο σκοπός της προτεινόμενης μελέτης επίσης, είναι πολύπλευρος, με στόχο να διερευνήσει και να κατανοήσει αρκετές βασικές πτυχές της γονικής συμμετοχής και τον αντίκτυπό της στην ένταξη των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης από την οπτική γωνία των δασκάλων. Η συγκεκριμένη μελέτη χρησιμοποιεί τη δευτερογενή (ποιοτική) αλλά και την πρωτογενή (ποσοτική) έρευνα με χρήση ερωτηματολογίων, ειδικά κατασκευασμένων για τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία. Οι πληροφορίες έχουν ανακτηθεί με συστηματικό τρόπο από αξιόπιστες και πρόσφατες πηγές, οι οποίες ακολουθούν τις ακαδημαϊκές ανάγκες και κανόνες του ερωτηματολογίου για τις σχέσεις γονέων με παιδιά ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους εκπαιδευτικούς. Έτσι, η ερευνητική φιλοσοφία είναι ο πραγματισμός με τη χρήση μεθόδων που προάγουν τις έρευνες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μελέτες από μεγάλη ποικιλία επιστημόνων και οργανισμών θα παρακολουθούνται, θα αναλύονται και θα παρουσιαστούν ενώ θα βγαίνουν συμπεράσματα. Οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν πως η συνεργασία εκπαιδευτικών - γονέων, όταν οι γονείς είναι από άλλη χώρα, είναι αρκετά δύσκολη ενώ οι εκπαιδευτικοί με την μεγαλύτερη προϋπηρεσία, πιστεύουν πως η συνεργασία είναι μέτρια δύσκολη. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί με τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία (άνω των 25 ετών) θεωρούν πως η συνεργασία εκπαιδευτικών - γονέων, όταν οι γονείς είναι από άλλη χώρα είναι ευκολότερη σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που έχουν μικρότερη προϋπηρεσία. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί που δήλωσαν πως είχαν επιμόρφωση στην ειδική αγωγή, συγκέντρωσαν υψηλότερο μέσο όρο σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν λάβει επιμόρφωση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί που είχαν επιμόρφωση στην ειδική αγωγή, πιστεύουν πως για την καλύτερη συνεργασία εκπαιδευτικών – γονέων, είναι χρήσιμη η «Ισχυροποίηση» του ρόλου του γονέα μέσα από την εργασία του εκπαιδευτικού, ενώ οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν λάβει επιμόρφωση πιστεύουν πως για την καλύτερη συνεργασία εκπαιδευτικών – γονέων, είναι χρήσιμος ο διαχωρισμός ρόλων σχολείου – οικογένειας. Η επιτυχημένη τάξη χωρίς αποκλεισμούς απαιτεί συνεργατική αλληλεπίδραση μεταξύ δασκάλων και γονέων. Ίσως, η ίδια η διαδικασία της συνεργασίας, αντανακλά τι είναι η ένταξη. Η διαφορετικότητα του κάθε ατόμου σε μια συνεργατική ομάδα, έχει ως αποτέλεσμα μια δημιουργική συνέργεια που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί από τα μέλη μεμονωμένα. Η συνεργασία δασκάλου-γονέα με σκοπό την ορθή ένταξή των μαθητών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον, παρέχει το πλαίσιο για την επιτυχή επίτευξη σχολικών τάξεων χωρίς αποκλεισμούς. (EL)
The parental involvement indicates the multidimensional nature of parents' activities that influence children's learning and development (Epstein, 2009) and is a key factor in maximizing the full potential of students with and without disabilities. The purpose of this thesis, refers to the cooperation of parents and teachers, investigating how the participation of parents affects the inclusion of children with disabilities in general education schools, according to the teachers. The purpose of the proposed study is also multifaceted, aiming to explore and understand several key aspects of parental involvement and its impact on the inclusion of children with disabilities in mainstream schools from the perspective of teachers. This study uses secondary (qualitative) as well as primary (quantitative) research using questionnaires, specially made for this particular study. The information has been retrieved in a systematic way from reliable and recent sources, which follow the academic needs and rules of the questionnaire on the relationships of parents with children with disabilities and teachers. Thus, research philosophy is pragmatism using methods that advance research in the best possible way. Studies from a wide variety of scientists and organizations will be tracked, analyzed, and presented while drawing conclusions. The teachers believe that the cooperation between teachers and parents, when the parents are from another country, is quite difficult, while the teachers with the longest experience believe that the cooperation is moderately difficult. Also, the teachers with the longest experience (over 25 years) believe that the cooperation between teachers and parents, when the parents are from another country, is easier compared to the teachers with less experience. Also, teachers who stated that they had received training in special education scored a higher average than teachers who had not received training. This practically means that the teachers who have been trained in special education believe that for better cooperation between teachers and parents it is useful to "Strengthen" the role of the parent through the work of the teacher, while the teachers who have not received training believe that for the best cooperation between teachers and parents, the separation of school and family roles is useful. The successful inclusive classroom requires collaborative interaction between teachers and parents. Perhaps, the very process of collaboration reflects what inclusion is. The diversity of each person in a collaborative team, result in a creative synergy that could not be achieved by the members individually. The teacher-parent collaboration aimed at the proper inclusion of students with disabilities in the school environment provides the framework for the successful achievement of inclusive school classes. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Ειδική Αγωγή » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.