Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί να εξετάσει τις απόψεις των Διευθυντών και των εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, όσο αφορά την διαχείριση κρίσεων, στον τομέα των φυσικών καταστροφών. Επιδιώκει να παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά και τα είδη που λαμβάνει μία κρίση, επικεντρώνοντας στις φυσικές καταστροφές ως απρόβλεπτα φαινόμενα για το σχολικό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, αναλύεται ο τομέας της διαχείρισης κρίσεων, συμπεριλαμβάνοντας την έννοια, τη διαδικασία, τα μοντέλα αλλά και τα εμπόδια που εμφανίζονται, προκειμένου να χαρακτηριστεί ως αποτελεσματική. Έπειτα, αναφέρεται το παρόν θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των κρίσεων στο σχολικό πλαίσιο, αλλά και το πως έχει τη δυνατότητα ο διευθυντής να συμβάλλει στον σχεδιασμό, την επιμόρφωση και την εφαρμογή σχεδίων, ώστε να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ερευνητική ανασκόπηση πάνω σε Ελληνικές και Διεθνείς έρευνες, γύρω από το ζήτημα αυτό, προκειμένου να εξετασθεί διεξοδικά. Η ποσοτική έρευνα που ακολούθησε, μέσω του ανώνυμου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, αποτελούταν από 110 εκπαιδευτικούς, εκ των οποίων οι 42 ασκούν διοικητικά καθήκοντα. Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, αρκετοί εκπαιδευτικοί νιώθουν την ανάγκη να επιμορφωθούν περαιτέρω στον τομέα διαχείρισης των κρίσεων και πως οι υπάρχουσες σχολικές δομές χρίζουν βελτίωσης, για να μπορούν να θεωρούνται ασφαλείς εργασιακοί χώροι.
(EL)
This specific work aims to examine the opinions of the Directors and teachers of the Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Attica, as far as crisis management is concerned, in the field of natural disasters. It seeks to present the characteristics and types of a crisis, focusing on natural disasters as unforeseen phenomena for the school environment. In addition, the field of crisis management is analyzed, including the concept, the process, the models and the obstacles that appear, in order to be characterized as effective. Then, the current institutional framework for dealing with crises in the school context is mentioned, but also how the director has the possibility to contribute to the planning, training and implementation of plans, in order to deal with this phenomenon. Afterwards, a research review was carried out on Greek and International research, around this issue, in order to examine it thoroughly. The quantitative research that followed, through the anonymous electronic questionnaire, consisted of 110 teachers, of which 42 perform administrative duties. As established by the research, several teachers feel the need to be further trained in the field of crisis management and that the existing school structures need improvement in order to be considered safe workplaces.
(EN)