«Συμπερίληψη μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στη Γενική Εκπαίδευση και η σημασία της στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων»

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Συμπερίληψη μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στη Γενική Εκπαίδευση και η σημασία της στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων»

Σταθοπούλου Βασιλική (EL)
Stathopoulou Vasiliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η ολοκληρωμένη διερεύνηση της Διαταραχής του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και των επιπτώσεών της σε εκπαιδευτικά πλαίσια αποκαλύπτει ένα πολυδιάστατο τοπίο που απαιτεί λεπτή κατανόηση και προληπτικά μέτρα για αποτελεσματική υποστήριξη. Ξεκινώντας με τον ορισμό και τη διάγνωση της ΔΑΦ, τίθενται οι βάσεις για την κατανόηση των διαφορετικών χαρακτηριστικών και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ΔΑΦ. Αυτή η κατανόηση εντάσσεται σε μια ιστορική προοπτική για την εξέλιξη της εκπαίδευσης για μαθητές με ΔΑΦ, υπογραμμίζοντας τις μετατοπίσεις από τον διαχωρισμό στις προσεγγίσεις χωρίς αποκλεισμούς.Προχωρώντας προς τα εμπρός, η έννοια της συνεκπαίδευσης αναδεικνύεται ως βασικό πλαίσιο για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και την προώθηση των δικαιωμάτων των μαθητών με ΔΑΦ. Νομικές και ηθικές εκτιμήσεις υπογραμμίζουν την επιτακτική ανάγκη για τη διασφάλιση της πρόσβασης στη συνεκπαίδευση, με γνώμονα τη νομοθεσία όπως η IDEA και η ADA. Επιπλέον, υπογραμμίζονται τα οφέλη της συνεκπαίδευσης για μαθητές με ΔΑΦ, τονίζοντας τον ρόλο της στην προώθηση της ακαδημαϊκής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.Μια κρίσιμη πτυχή της συνεκπαίδευσης έγκειται στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, αναγνωρίζοντας τόσο τη σημασία όσο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ΔΑΦ στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Οι στρατηγικές για τη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων αναδεικνύονται ως ουσιαστικές παρεμβάσεις, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη για προσαρμοσμένες προσεγγίσεις που καλύπτουν τις ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις. Το Κεφάλαιο 4 εμβαθύνει στα οφέλη της συμπερίληψης μαθητών με ΔΑΦ σε μαθήματα γενικής εκπαίδευσης, που υποστηρίζονται από παρεμβάσεις με τη μεσολάβηση συνομηλίκων και ισχυρά συστήματα κατάρτισης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Εν τω μεταξύ, το Κεφάλαιο 5 διερευνά επιτυχημένα προγράμματα ένταξης και τον αντίκτυπο της συνεκπαίδευσης στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.Αντιμετωπίζοντας τα εμπόδια στην ένταξη, το Κεφάλαιο 6 εμβαθύνει στις προκλήσεις συμπεριφοράς, τους περιορισμούς των πόρων και τη σημασία των Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΕΕΠ) για την παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης. Το Κεφάλαιο 7 υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας, της επαγγελματικής ανάπτυξης και της υποστήριξης της κοινότητας για την προώθηση περιβαλλόντων χωρίς αποκλεισμούς.Τέλος, το Κεφάλαιο 8 τονίζει τον κρίσιμο ρόλο της οικογενειακής υποστήριξης και σκιαγραφεί στρατηγικές για τη συμμετοχή των γονέων στη συνεκπαίδευση. Επιπλέον, προσδιορίζει τομείς για περαιτέρω έρευνα, υπογραμμίζει τις επιπτώσεις της πολιτικής και παρέχει πρακτικές συστάσεις για την προώθηση της ένταξης.Εν ολίγοις, αυτή η περιεκτική εξέταση υπογραμμίζει την πολύπλευρη φύση της υποστήριξης των μαθητών με ΔΑΦ σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα χωρίς αποκλεισμούς, της υποστήριξης για συλλογικές προσπάθειες, ενημερωμένες πρακτικές και συστημικές αλλαγές για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους. (EL)
A comprehensive exploration of Autism Spectrum Disorder (ASD) and its impact in educational contexts reveals a multi-dimensional landscape that requires nuanced understanding and proactive measures for effective support. Beginning with the definition and diagnosis of ASD sets the stage for understanding the different characteristics and challenges faced by individuals with ASD. This understanding is set within a historical perspective on the evolution of education for students with ASD, highlighting shifts from segregation to inclusive approaches.Moving forward, the concept of co-education emerges as a key framework for promoting equal opportunities and advancing the rights of students with ASD. Legal and ethical considerations underscore the imperative to ensure access to co-education, guided by legislation such as the IDEA and ADA. In addition, the benefits of co-education for students with disabilities are highlighted, emphasizing its role in promoting academic, social, and emotional development.A critical aspect of co-education lies in the development of social skills, recognizing both the importance and challenges that students with disabilities face in social interactions. Strategies for teaching social skills emerge as essential interventions, emphasizing the need for tailored approaches that meet individual needs and preferences. Chapter 4 delves into the benefits of including students with ASD in general education classes, supported by peer-mediated interventions and strong teacher training and support systems. Meanwhile, Chapter 5 explores successful inclusion programmes and the impact of co-teaching on social skills development.Addressing barriers to inclusion, Chapter 6 delves into behavioural challenges, resource constraints and the importance of Individualised Education Programmes (IEPs) in providing personalised support. Chapter 7 highlights the importance of collaboration, professional development, and community support to promote inclusive environments. Finally, Chapter 8 emphasizes the critical role of family support and outlines strategies for engaging parents in co-education. In addition, it identifies areas for further research, highlights policy implications, and provides practical recommendations for promoting inclusion.In short, this comprehensive examination highlights the multifaceted nature of supporting students with ASD in inclusive learning environments, support for collaborative efforts, informed practices, and systemic changes to ensure equal opportunities for all. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)